بازداشت پنج پاکستانی عضو داعش

- ۱۹ اسد ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۰ اسد ۱۳۹۴/

 

mnandegar-3ادارۀ امنیت ملی کشور از بازداشت پنج عضو گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر داده است. این اداره می‌گوید که تمامی این پنج نفر اتباع پاکستان هستند.
در اعلامیه انتشار یافته این اداره آمده است که این پنج تروریست از ولسوالی اچین و شهر جلال آباد ولایت ننگرهار دستگیر شده اند.
افراد دستگیر شده، عبدالرشید به اسم مستعار (غلام الله) باشنده شینگلی پشاور پاکستان، محمد ایاز باشنده ورکزی خیبر پشتون خوا پشاور، رحم الدین، باشنده ورکزی خیبر پشتون خوا پشاور، عزیز الله به اسم مستعار (خاطر) باشنده کرم ایجنسی صوبه سرحد پاکستان و میراث خان باشند خیبر ایجنسی پشاور معرفی شده اند.
در نوار ویدیویی که این اداره به رسانه‌ها فرستاده، افراد دستگیر شده تایید کردند که عضو گروه داعش هستند و در چندین حمله در افغانستان دست داشتند.
امنیت ملی می گوید که این پنج نفر به دستور مولوی سلیم و ملا گل زمان دو تن از قوماندانان گروه داعش در ولسوالی اچین و شهر جلال آباد مصروف فعالیت های تخریبی و تروریستی بودند.
این دومین مورد از دستگیری افراد وابسته به داعش در ماه های اخیر خوانده شده، روز جمعه ١۶ اسد نیز اداره امنیت ملی از دستگیری یک گروهی پنج نفری از افراد داعش در کابل خبر داده بود. این اداره گفته بود که این افراد برای داعش نفر جذب می کردند.
افراد دستگیر شده گفته بودند که از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک به جلب و جذب افراد می پرداختند، همزمان اداره امنیت ملی از شهروندان کشور خواسته که از تماس با افراد مجهول الهویه در فیسبوک خود داری کنند.
اداره امنیت ملی پیشتر گفته بود که افراد وابسته به داعش در چند منطقه افغانستان به ویژه لوگر در جنوب کابل و ننگرهار در شرق کشور فعالیت دارند.
دولت افغانستان در اواخر سال گذشته هجری شمسی از کشته شدن ملا عبدالروف خادم رهبر داعش در کشور خبر داد و پس از آن، بحث حضور افراد این گروه تروریستی در افغانستان همواره مسئله داغ محافل سیاسی و رسانه ها بوده است.
از شش ماه بدین سو، دستکم چهار فرمانده مشهور این گروه به شمول امیر داعش در ولایت خراسان همراه با صدها جنگنجوی این گروه کشته شدند.
دولت افغانستان ظهور افراد وابسته به داعش در کشور را تهدیدی تازه و خطری جدی خوانده و اداره امنیت ملی، واحد مجهز نظامی را برای مبارزه با این گروه تشکیل داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :