رهبر جمعیت علمای پاکستان: گروه‌های وابسته به طالبان آماده مذاکره با دولت افغانستان هستند

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۴

رهبر جمعیت علمای پاکستان شاخه سمیع‌الحق گفت: تمام گروه‌های وابسته به طالبان آماده مذاکره با دولت افغانستان هستند بنابراین نباید روند صلح در این کشور را به تأخیر انداخت.
به گزارش تلویزیون جیو، مولانا سمیع‌الحق رهبر جمعیت علمای پاکستان شاخه سمیع‌الحق که از وی به عنوان «پدر معنوی طالبان» نیز نام برده می‌شود، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام گروه‌های وابسته به طالبان افغانستان آماده مذاکره با دولت هستند.
وی افزود: دولت کابل نیز برای ادامه روند مذاکرات صلح آمادگی دارد بنابراین نباید بیش از این روند صلح در افغانستان را به تأخیر انداخت.
مولانا سمیع الحق که از مقبولیت بالایی هم در میان طالبان پاکستان و هم در میان طالبان افغانستان برخوردار است، در گذشته اعلام کرده بود که حاضر است تا برای حل اختلافات ایجاد شده بر سر انتخاب رهبری جدید طالبان افغانستان، میان جناح مخالف و موافق این گروه میانجیگری کند.
گفتنی است، چندی پیش «مولانا سمیع‌الحق»،حمایت کامل خویش را از رهبر جدید طالبان اعلام کرد و از همه گروه‌های جهادی خواست تا با کنار گذاشتن اختلافات «ملااخترمنصور» را به رهبری بپذیرند.
این در حالی است که چندی پیش، «جانان موسی زی» سفیر افغانستان در پاکستان ضمن ملاقات با «مولانا سمیع‌الحق» خواهان نقش‌آفرینی وی برای مذاکره با طالبان شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.