نبرد سنگین در بالابلوک فراه

گزارشگر:سه شنبه 21 میزان 1394 - ۲۰ میزان ۱۳۹۴

mnandegar-3نماینده‌گان ولایت فراه در مجلس نماینده‌گان می‌گویند که ۳۵۰ تن از نیروهای امنیتی در ولسوالی بالابلوک این ولایت از چهار روز بدین‌سو در محاصرۀ طالبان قرار دارند. اما مقام‌های امنیتی حوزۀ غرب کشور با رد این ادعا می‌گویند که درگیری شدیدی میان طالبان و نیروهای امنیتی در این ولسوالی جریان دارد.
عبدالرحمان رحمانی و قاضی نذیراحمد حنفی، دو تن از نماینده‌گان مجلس می‌گویند که اگر نیروهای کمکی به داد نیروهای گیرمانده در محاصرۀ طالبان نرسند، آن‌ها از بین خواهند رفت.
این نماینده‌گان می‌گویند که در حال حاضر جنگ در چندین ولایت افغانستان جریان دارد و این نشان‌ می‌دهد که نه تنها کندز، بل‌که چندین ولایت‌ افغانستان با طالبان معامله شده اند.
هم‌چنان آقای حنفی می‌گوید که بر بنیاد معلومات او، تاکنون ۲۵ تن از این نیروها کشته شده اند.
از سوی دیگر فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه به سلام‌وطندار گفت که در حال حاضر جنگ در روستای شیوان ولسوالی بالابلوک به شدت جریان دارد و نیروی کمکی نیز به آن‌جا فرستاده شده اند.
بختور هشدار می‌دهد که طالبان در اطراف منطقۀ جنگی، ماین کاشته اند و اگر نیروهای کمکی به آن‌جا نرسند، رویداد کندز یک‌بار دیگر تکرار خواهد شد.
رییس شورای ولایتی فراه از رهبران حکومت و وزارت‌های دفاع و داخله می‌خواهد تا با فرستادن نیروهای بیشتر، جنگ این ولایت را مدیریت کنند.
اما تاج‌محمد جاهد، فرمانده ارتش در غرب کشور که اکنون در فراه حضور دارد، می‌گوید که جنگ در روستای شیوان بالابلوک به شدت جریان دارد و تاکنون به نفع نیروهای امنیتی پیش می‌رود.
این فرمانده ارتش هم‌چنان تأیید می‌کند که اطراف منطقۀ جنگی ماین کاشته شده، اما نیروهای امنیتی با امکاناتی که در دست دارند، این ماین‌ها را خنثا می‌کنند. به گفتۀ او، شمار طالبان در این درگیری به ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن می‌رسد که از چند ولسوالی در این منطقه گرد هم آمده اند.
درگیری در ولسوالی‌های بالابلوک و پشت رود فراه از شش روز به این طرف جریان دارد و به گفتۀ آقای جاهد، تاکنون ۳۰ طالب، به شمول ۳ فرمانده این گروه، کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.