داماد رهبر شبکۀ القاعده در ننگرهار کشته شد

گزارشگر:28 میزان 1393 - ۲۷ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که در یک حمله هوایی در ولسوالی نازیان در ولایت ننگرهار، داماد ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده کشته شده است.
یک مسوول این اداره به بی‌بی‌سی گفت که این حمله هوایی روز شنبه، ۲۶ میزان برمنزل فرمانده عبدالصمد خنجری یکی از فرماندهان شبکه القاعده در این منطقه انجام شد.
براساس اطلاعات اداره امنیت ملی افغانستان در این حمله ابو البراء الکویتی، داماد رهبر شبکه القاعده کشته شده است.
بعد از این حمله هوایی نیروهای امنیت ملی افغانستان اسلحه، کمپیوتر و مقدار اسناد را نیز از این خانه به دست آورده است.
چند روز قبل نیز اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ملا شمس الله مشهور به قاری زبیر، رهبر شبکه جندالله را همراه با دو محافظش در حمله هوایی در ولسوالی اشکمش ولایت تخار کشته است.
همچنین امنیت ملی افغانستان تایید کرده بود که انس حقانی، فرد شماره دو شبکه حقانی را در عملیاتی در افغانستان بازداشت کرده است.
بر اساس اطلاعات اداره امنیت ملی افغانستان، انس حقانی فرزند جلال‌الدین حقانی بنیانگذار این شبکه و برادر ناتنی سراج‌الدین حقانی رهبر کنونی شبکه حقانی است.
در همین حال اداره امنیت ملی افغانستان در یک خبرنامه جداگانه اعلام‌ کرد که هفت نفر را به دلیل انجام حمله انتحاری، فعالیت خرابکارانه و قاچاق مواد مخدر در شمال افغانستان بازداشت کرده است.
در خبرنامه این نهاد آمده که در یک عملیات ویژه دو نفر را که قصد انجام حمله انتحاری در شهر میمنه ولایت فاریاب در شمال افغانستان داشتند، با یک جلیقه انفجاری بازداشت کرده است.
این اداره افزوده که سه نفر را نیز در شهر مزار شریف و ولسوالی نهرشاهی ولایت بلخ که در صدد انجام فعالیت تخریبی بودند، بازداشت و دو نفر دیگر را نیز در شهر طالقان مرکز ولایت تخار به جرم قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.