هیأتی از افغانستان برای تشریح برنامه‌های اصلاحی در عرصۀ امنیتی به بروکسل می‌رود

گزارشگر:یک شنبه 3 عقرب 1394 - ۰۲ عقرب ۱۳۹۴

mnandegar-3رییس جمهور و سرمنشی ناتو موافقت کردند تا یک هیات بلند رتبه افغانستان غرض بحث، گفتگو و تشریح برنامه‌هاى انکشافى و اصلاحى دولت افغانستان در عرصه امنیتى و دفاعى به زودى عازم بروکسل شوند.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته با ینس ستولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو طی یک تماس تلیفونی صحبت کرد.
در این مکالمه تیلفونی، هر دو طرف در خصوص تقویت همکاری ها میان افغانستان و سازمان ناتو بحث و تبادل نظر کردند.
سرمنشی ناتو در رابطه با تداوم همکاری های ناتو با افغانستان صحبت کرد و از ادامه همکاری های پیمان اتلانتیک شمالی، به رییس جمهور غنی اطمینان داد.
آقای ستولتنبرگ تصریح کرد که در حال حاضر به تعقیب تصمیم ایالات متحده در خصوص حفظ سطح موجود همکارى هاى امنیتى و کمک های نظامی، کشورهای آلمان و ترکیه از اعضای مهم این سازمان نیز تصمیم اتخاذ نموده اند که همچنان به همکارى هاى نظامى خود در چوکات ماموریت حمایت قاطع ادامه دهند.
سرمنشی ناتو افزود که قرار است سایر اعضای سازمان ناتو نیز بعد از رایزنی و مشوره با وی، حضور و کمک های خویش را با افغانستان در چوکات ماموریت حمایت قاطع ادامه دهند.
در این صحبت تیلفونی رییس جمهور محمد اشرف غنی ضمن قدردانی از همکاری های دیرینه ی ناتو در افغانستان، تأمین و تقویت روابط افغانستان را با کشورهای عضو سازمان ناتو مهم دانست و بر تقویت روابط با این کشورها تاکید کرد.
رئیس جمهور غنى در این صحبت تیلفونى تاکید نمود که این همکارى ها در تقویت نیروى های امنیتى و دفاعی و تامین ثبات دایمى افغانستان از اهمیت بسزاى برخوردار بوده، که اساس آن را منافع مشترک و خطرات مشترک افغانستان و اعضاى ناتو تشکیل میدهد.
در این مکالمه تیلفونی رییس جمهور غنی و سر منشی سازمان ناتو موافقت کردند تا یک هیات بلند رتبه افغانستان غرض بحث، گفتگو و تشریح برنامه هاى انکشافى و اصلاحى دولت افغانستان در عرصه امنیتى و دفاعى به زودى عازم بروکسل گردد.

قرار است اعضای سازمان ناتو دوم دسامبر سال جاری در جلسه نوبتى ناتو در بروکسل به صورت جدى در خصوص چگونگی تداوم همکاری های شان با افغانستان و بررسى اوضاع این کشور، بحث و گفتگو نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.