گرامـی‌داشت از هشتمین سالروز شهادت شهدای بغلان

گزارشگر:شنبه 16 عقرب 1394 - ۱۵ عقرب ۱۳۹۴

از هشتمین سالروز شهادت سید مصطفی کاظمی از سران مجاهدین و شماری از اعضای مجلس، دیروز در کابل گرامی‌داشت به عمل آمد.
سید مصطفی کاظمی وزیر تجارت سابق، رهبر حزب اقتدار ملی و عضو پارلمان افغانستان در ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ در سفر به ولایت بغلان به همراه پنج نمایندۀ دیگر بر اثر حمله انتحاری به شهادت رسید.
mandegar-3در این برنامه، سخنرانان ضمن ستایش شخصیت و سجایای شهید کاظمی، خواهان بررسی جدی پروندۀ شهادت او و سایر نماینده‌گان مردم در مجلس شدند.
رییس اجرایی دولت وحدت ملی در این همایش، با اشاره به اخلاق و رفتار شهید کاظمی تأکید کرد: وی به عنوان یک الگوی رفتاری برای مسوولان افغانستان است؛ زیرا همواره به نفع مردم و در جهت منافع ملی فعالیت می‌کرد.
عبدالله گفت: امروز اگر همین مقدار از تجارت و بازرگانی در افغانستان صورت می‌گیرد و چرخ سیستم اقتصادی در گردش است، بخاطر احساس مسئولیتی است که کاظمی داشت.
وی اظهارداشت: آیا واقعاً مسوولان و مقامات افغانستان در حال حاضر این‌گونه احساس مسوولیت می‌کنند؟
رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی اذعان داشت: صداقت و شجاعت شهید کاظمی بود که او را در پیشبرد آرمان‌هایش پرتلاش ساخته بود. وی اذعان داشت: کاظمی همیشه با مردم بود و با شناخت خوب از شرایط تصمیم گیری می‌کرد و درک کرده بود که با نشستن در کابل از سفره مردم فقر رخت بر نمی‌بندد و این موضوعی است که باید مسوولان در افغانستان از آن الگو بگیرند. در ادامه عبدالله افزود: احساس مسوولیت و مسوولیت پذیری کاظمی باید به دیگران و خصوصاً نسل جوان انتقال یابد.
عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی تأکید کرد: کاظمی تا آخرین لحظات زنده‌گی خود مشغول انجام وظیفه بود. او در سفری به شهادت رسید که برای افتتاح پروژه اشتغال زایی برای مردم رفته بود.
حکومت حامد کرزی، طالبان مسلح را مسوول شهادت کاظمی اعلام کرد، اما این مسأله با واکنش رهبران طالبان مواجه شد و این گروه نیز ترور رهبر حزب اقتدار ملی را توسط افراد وابسته به خود رد کرد.
در حادثه تروریستی که در ۱۵ عقرب ۱۳۸۶ بوقوع پیوست سید مصطفی کاظمی، محمد عارف ظریف، نازکمیر سرفراز، صبغت‌الله ذکی، صاحب الرحمن همت و مهندس عبدالمتین که همه از اعضای پارلمان افغانستان بودند، به همراه جمع کثیری از مردم ولایت بغلان که به استقبال این گروه آمده بودند به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.