اتمر به دبیرکل ناتو: پس از ۲۰۱۶ هم بمانید

گزارشگر:دوشنبه 25 عقرب 1394 - ۲۴ عقرب ۱۳۹۴

مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان از دبیر کل ناتو خواسته است تا این سازمان به همکاری و حمایت خود پس از سال ۲۰۱۶ میلادی از افغانستان ادامه دهد.
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس ‌جمهور افغانستان در دیدار با رییس و نماینده‌گان ناتو در بروکسل گفت: نیروهای افغانستان قادر به تأمین امنیت این کشور هستند اما افزایش تروریسم منطقه را تهدید می‌کند.
mandegar-3مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان ادامه داد: خواهان ادامه همکاری ناتو در افغانستان هستیم.
وی از دبیر کل سازمان ناتو خواست تا پس از سال ۲۰۱۶ میلادی به حمایت از کشورش ادامه دهد.
این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اطمینان داد که ناتو همکاری با نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را ادامه خواهد داد اما از دولت افغانستان خواست تا در بخش‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی اصلاحاتی را در نظر بگیرد.
تعداد نیروهای خارجی در افغانستان از ۱۳۰ هزار نظامی به ۱۳ هزار تن در سال ۲۰۱۴ میلادی کاهش یافت. همچنین مأموریت نظامی این نیروها در سال ۲۰۱۴ میلادی خاتمه یافت.
نیروهای باقیمانده خارجی در افغانستان وظیفه آموزش، مشاوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان را بر عهده دارند و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی این ماموریت به پایان برسد.
پس از سقوط شهر کندز بدست طالبان در شمال افغانستان، امریکا تصمیم گرفت تا ۵۵۰۰ نیروی نظامی خود را در ۴ پایگاه افغانستان مستقر کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.