یک پارک صنعتی در کابل بنیان‌گذاری شد

گزارشگر:چهار شنبه 27 عقرب 1394 - ۲۶ عقرب ۱۳۹۴

بنیاد یک پارک صنعتی از سوی مسوولان ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری‌های افغانستان (آیسا) و مشاور اقتصادی رییس جمهور به ارزش ۱۰۵ میلیون دالر در کابل گذاشته شد.
محمدقربان حق‌جو، رییس ادارۀ آیسا در مراسم بنیان‌گذاری این پارک گفت که نزده کارخانه تولیدات داخلی در این پارک فعالیت خواهند کرد.
mandegar-3حق‌جو بر ساخت معیاری این پارک صنعتی تأکید کرد و گفت که نظارت جدی‌یی بر ساخت این پارک خواهند داشت.
قرار است کارخانه‌های شامل این پارک در بخش‌های تولید مواد غذایی، دارو، لوازم برقی، لباس، صنایع پلاستیک، پروسس سنگ و صنعت چاپ فعالیت کنند.
به گفتۀ رییس ادارۀ آیسا این پارک زمینۀ کار بیش از ۱۵۰۰ تن به گونۀ مستقیم و نزدیک به ۷۵۰۰ تن به گونۀ غیرمستقیم را مساعد خواهد کرد.
حق‌جو خاطرنشان کرد، با این که زمین‌های بسیاری در کشور برای سرمایه‌گذاری مناسب اند، اما این اداره زمینی برای سرمایه‌گذاری در دست ندارد و آن‌ها در تلاش حل این معضل هستند.
حضرت‌عمر زاخیلوال، مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز در این مراسم از سرمایه‌گذاران داخلی خواست تا بیشتر در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.
به گفتۀ مسوولان ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری‌های کشور هم‌اکنون در سراسر افغانستان تنها هشت پارک صنعتی در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، هرات و ننگرهار فعالیت دارند.
این مسوولان می‌افزایند که ۱۲ کارخانه در ولایت‌های پروان، لوگر و وردک زیر کار هستند و ۱۲ کارخانۀ دیگر تحت بررسی قرار دارند. آنان از دولت خواهان توجه جدی به خاطر فعالیت هرچه زودتر این کارخانه‌ها شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.