رییس معادن لوگر به اتهام فساد بازداشت شد

گزارشگر:شنبه 30 عقرب 1394 - ۲۹ عقرب ۱۳۹۴

مقام‌های ولایت لوگر از بازداشت اجمل سهاک، رییس معادن و پترولیم این ولایت به اتهام رشوه‌ستانی و استخراج غیرقانونی معادن کرومیت خبر می‌دهند. سلیم صالح، سخن‌گوی والی لوگر به سلام‌وطندار در این باره گفت که آقای سهاک روز گذشته از منطقۀ شهرنو کابل توسط مأموران امنیت ملی و نماینده‌یی از دادستانی کل کشور بازداشت شده است.
mandegar-3آقای صالح افزود که رییس معادن و پترولیم لوگر به نهادهای عدلی و قضایی برای بررسی بیشتر معرفی خواهد شد.
دو هفته پیش کمیته‌یی متشکل از نماینده‌گان ریاست امنیت ملی، شورای ولایتی و فرماندهی پولیس به دستور والی این ولایت مکلف به بررسی وجود فساد در ریاست معادن و پترولیم لوگر شد.
عدالت عبدالرحیمزی، معاون شورای ولایتی و یکی از اعضای این کمیته می‌گوید که یافته‌های آنان وجود فساد در دستگاه این ریاست را تأیید می‌کند.
خواستیم در این باره واکنش اجمل سهاک و دیگر مسؤولان ریاست معادن و پترولیم را نیز داشته باشیم، اما با تلاش‌های مکرر موفق نشدیم.
هم‌چنان گزارش‌ها حاکی از بازداشت رییس ادارۀ عراصی لوگر است. محمدجان عابد، مدیر مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پولیس این ولایت به سلام‌وطندار در این باره گفت که هفته گذشته عبدالاحد، رییس ادارۀ عراصی نیز توسط مأموران امنیت ملی به اتهام رشوه‌ستانی بازداشت شده است.
پیش از این محمدحلیم فدایی، والی لوگر گفته بود که بر بنیاد فرمان رییس جمهور غنی جلو استخراج غیرقانونی و قاچاق سنگ کرومیت در این ولایت گرفته شده است. آقای فدایی افزوده بود که پیش از این، کرومیت لوگر از سوی شماری استخراج شده و به صورت غیرقانونی به دیگر کشورها صادر می‌شد، اما فرمان رییس جمهور در این باره سبب شده تا نیروهای امنیتی مانع استخراج و قاچاق این سنگ شوند.
والی لوگر خاطرنشان کرده بود که حکومت افغانستان به ویژه وزارت معادن و پطرولیم روی طرحی برای بهره‌برداری از معادن کرومیت لوگر کار می‌کند و استخراج این معادن به داوطلبی گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.