سخنگوی دادستانی کل: سه مقام بلندپایۀ دولتی به اتهام فساد بازداشت شدند

گزارشگر:دو شنبه 2 قوس 1394 - ۰۱ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3دادستانی کل کشور از بازداشت سه مقام بلندپایۀ دولتی به اتهام رشوه‌ستانی خبر می‌دهد. بصیر عزیزی، سخن‌گوی دادستانی کشور در نشستی خبری روز یک‌شنبه در کابل گفت که دو کارمند بلندرتبۀ ریاست مالیه‌دهنده‌گان وزارت مالیه و رییس معادن و پترولیم ولایت لوگر به اتهام فساد بازداشت شده اند.
به گفتۀ عزیزی کارمندان وزارت مالیه هنگام گرفتن حدود ۱۶۵ هزار دالر رشوه و رییس معادن لوگر برای دریافت نزدیک به ده هزار دالر رشوه بازداشت شده اند.
سخن‌گوی دادستانی کل کشور گفت که پرونده‌های تمام این افراد تحت بررسی قرار دارند و به زودترین فرصت به دادگاه فرستاده خواهند شد.
پیش از این سلیم صالح، سخن‌گوی والی لوگر به سلام‌وطندار در این باره گفته بود که آقای سهاک به اتهام رشوه‌ستانی و کمک در استخراج غیرقانونی معادن این ولایت بازداشت شده است. دو هفته پیش نیز کمیته‌یی متشکل از نماینده‌گان ریاست امنیت ملی، شورای ولایتی و فرماندهی پولیس به دستور والی این ولایت مکلف به بررسی وجود فساد در ریاست معادن و پترولیم لوگر شد.
عدالت عبدالرحیمزی، معاون شورای ولایتی و یکی از اعضای این کمیته می‌گوید که یافته‌های آنان وجود فساد در دستگاه این ریاست را تأیید می‌کند.
عزیزی در این نشست هم‌چنان گفت، مدیر اداری وزارت شهرسازی نیز بازداشت شده است. به گفتۀ عزیزی این شخص متهم به گرفتن دو میلیون افغانی رشوه است. او افزود که پروندۀ حیات‌الله دیانی، رییس پیشین پشتنی بانک نیز تکمیل شده است.
حیات‌الله دیانی و دوازده کارمند پیشین پشتنی بانک به اتهام جعل و تزویر مدارک، سوی استفاده مالی و غفلت وظیفه‌یی در ارایه بدهی میلیون‌ها دالر و یک‌هزاروپنج‌صد میلیون افغانی مردم، چهار سال پیش زندانی شدند.
عزیزی گفت که رییس پیشین پشتنی بانک بر بنیاد تصمیم نهایی سه دادگاه به ده سال حبس و پرداخت یک میلیارد افغانی جرمیۀ نقدی محکوم شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.