فرمانده پولیس فاریاب: برخـی مسـوولان امنیـتی در آدم‌ربایی دست دارند

گزارشگر:شنبه 7 قوس 1394 - ۰۶ قوس ۱۳۹۴

mandegar-3مقام‌های امنیتی ولایت فاریاب می‌گویند که آمار آدم‌ربایی در این ولایت افزایش یافته است و در برخی از این رویدادها مسؤولان امنیتی دست دارند. به گفتۀ این مقام‌ها بیشتر این رویدادها با کمک موترهای نیروهای امنیتی (رنجر) صورت می‌گیرد.
سیدآقا اندرابی، فرمانده پولیس فاریاب در گفت‌وگویی با سلام‌وطندار گفت که بیشتر رویدادهای آدم‌ربایی از سوی بسته‌گان و نزدیکان فرد صورت می‌گیرد. آقای اندرابی می‌گوید که تنها در یک ماه گذشته چهار مورد اختطاف را آنان ثبت کرده اند. او می‌افزود که شماری با سوء استفاده از لباس و تجهیزات پولیس، دست به چنین جرایمی می‌زنند و وعده سپرد که به زودی این افراد را شناسایی کرده و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.
نقیب‌الله فایق، نماینده فاریاب در مجلس نماینده‌گان نیز با تأیید این مطلب می‌گوید که فاریاب از جمله ولایت‌های نسبتاً ناامن کشور است و اخیراً میزان آدم‌ربایی نیز در این ولایت افزایش یافته است. او از فرد یا گروه مشخصی نام نبرد، اما گفت که حلقه‌های مشخصی در این رویدادها دست دارند. به گفتۀ آقای فایق در هفته‌یی که گذشت افراد ناشناس یک طلافروش و دو کودک را با استفاده از وسایط نیروهای امنیتی ربودند که دو تن از آنان با پرداخت پول از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده اند.
دست‌داشتن مسوولان امنیتی در برخی از رویدادهای آدم‌ربایی را غلام‌نبی غفوری، معاون شورای علمای فاریاب نیز تأیید می‌کند و می‌گوید که در برخی از این رویدادها بعضی از مسؤولان حوزه‌یی پولیس فاریاب دست دارند و باید هر چه زودتر شناسایی شده و بازداشت شوند.
باشنده‌گان فاریاب می‌گویند که افزایش آمار اختطاف آنان را نگران کرده و نمی‌توانند با خیال راحت در شهر رفت‌وآمد کنند. آنان می‌گویند که با هزاران دلهره و ترس فعالیت‌های روزانۀشان را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.