طالبان در تلاش معرفی رهبر جدید هستند ملامنصور کشته شده است

گزارشگر:دوشنبه 16 قوس 1394 - ۱۵ قوس ۱۳۹۴

با این‌که نوار صوتی منتسب به ملا اختر منصور رهبر طالبان به تازه‌گی منتشر شده، اما عده‌یی از فرماندهان این گروه آن را غیرواقعی می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مولوی حنیفی از فرماندهان طالبان در هلمند می‌گوید این نوار تقلبی است و ملا اختر در درگیری کشته شده است.
یکی دیگر از فرماندهان طالبان که نخواسته نامش فاش شود به AFP گفته شورای فرماندهی می‌خواهد زمان بخرد تا فرمانده جدید را معرفی کند؛ به mandegar-3همین خاطر این فایل را منتشر کرده است.
گروه طالبان روز شنبه یک پیام صوتی را منتشر کردند و گفتند که مربوط به ملا اختر منصور رهبر این گروه است. فردی که گفته شده منصور است، در این پیام خبر مرگ خود را «تبلیغات دشمن» خوانده است.
شخصی که گفته می‌شود ملا منصور است، در این پیام صوتی ۱۶ دقیقه‌یی گفته است که این «شایعات» عمداً برای تضعیف طالبان طرح ریزی شده اند. این فرد در این پیام می‌گوید: «من این پیام را ضبط کرده ام تا به همه بگویم که من زنده ام».
این در حالی است که گزارش‌های مختلف، با استناد به منابع استخباراتی و منابع شورشیان گفته اند که ملا منصور روز سه شنبه هفته گذشته در یک درگیری در منطقه «کوچلاک» پاکستان زخمی یا کشته شده است.
در پیام منسوب به ملا منصور گفته شده است: «من با هیچ کسی جنگ نکرده ام؛ هیچ نشستی هم وجود نداشته و من امسال در «کوچلاک» (نزدیک کویته پاکستان) نبوده ام. همه اینها تبلیغات دشمن است».
این فایل صوتی از سوی سخنگوی طالبان به رسانه‌ها فرستاده شده است. اما اکنون برخی از فرماندهان طالبان آن را جعلی خواندند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.