رییس اجرایی در مراسم معرفی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی: هیچ تغییری در مسیر و اهداف نهاد امنیت ملی به وجود نیامده است

گزارشگر:شنبه 21 قوس 1394 - ۲۰ قوس ۱۳۹۴

رییس اجرایی دولت وحدت ملی، دیروز تورنجنرال محمدمسعود اندرابی را به حیث سرپرست ریاست امنیت ملی معرفی کرد.
رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، به دلیل اختلاف با ارگ ریاست جمهوری به ویژه محمد اشرف غنی و حنیف اتمر، از مقامش استعفا کرد و رییس‌جمهوری بی‌درنگ استعفای او را پذیرفت.
mandegar-3عبدالله عبدالله در مراسم معرفی سرپرست امنیت ملی، از خدمات آقای نبیل سپاس‌گذاری کرده و او را فرزند صادق افغانستان خوانده است.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، رییس اجرایی گفته است: «من از خدمات شایسته و صادقانه آقای نبیل در مقام‌های مختلف دولتی، به ویژه ریاست امنیت ملی،‌ قدردانی می‌کنم. آقای نبیل وظایف خویش را در این مقام‌ها به عنوان فرزند صادق این کشور به درستی انجام داده است.
داکتر عبدالله گفت: شما با در خطرانداختن جان و امنیت خویش در راه پاسداری از امنیت و سلامت کشور تلاش و مبارزه می‌کنید. شما و نهاد امنیت ملی چشم امید و آرزوی مردم افغانستان هستید.
او خطاب به مأموران امنیت ملی گفته که هیچ تغییری در مسیر و اهداف این نهاد به وجود نیامده است. دشمن دشمن است و دوست دوست. شما با قاطعیت باید با دشمنان کشور مبارزه نمایید.
رییس اجرایی گفت: پذیرفتن استعفای آقای نبیل در شرایط کنونی کشور برای ما ساده و آسان نبود.
سپس، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی طی صحبت کوتاهی از کارمندان امنیت ملی به خاطر فداکاری‌های همیشگی در دفاع از وطن قدردانی کرد.
آقای نبیل گفت:‌ افغانستان از یک مرحله دشوار می‌گذرد و کارمندان امنیت ملی به حمایت قاطع سیاسی حکومت وحدت ملی ضرورت دارند. وطن دوستی و شناخت روشن از دوست و دشمن اساس کار و فعالیت و جان‌فشانی این نهاد را تشکیل می‌دهد و نباید اجازه داده شود این روحیه تضعیف گردد.
آقای نبیل در بخشی از سخنان خویش خطاب به رییس اجرایی گفت: توقع ما از شما که از جمع مقاومتگران این کشور هستید و دوست و دشمن را خوب می‌شناسید این است تا اجازه ندهید مسوولین این نهاد تحت عناوین مختلف آسیب ببینند.محمدمسعود اندرابی سرپرست امنیت ملی در این مراسم تعهد سپرد که با تمام توان این نهاد را به عنوان یک نهاد ملی و مسلکی حفظ و رهبری نماید و با در نظرداشت منافع ملی کشور در این راه از هیچ نوع تلاش و مبارزه دریغ نورزد.
آقای اندرابی همچنان وعده سپرد که با تمام توان در خنثی سازی برنامه‌های گروه‌های تروریستی و دشمنان افغانستان اقدام نماید و طرح‌های دشمنان را در نطفه خنثی سازد.
رحمت الله نبیل، دلیل کناره‌گیری خود را «مکدر بودن فضای اعتماد کاری و فشارهای بی‌حد و حصر» رییس جمهور بر خود عنوان کرده است.
آقای نبیل در اعلامیه‌یی گفته است: «متاسفانه در جریان چند ماه گذشته بر علاوه اینکه با بعضی پالیسی‌ها (سیاست‌ها) هم‌نظر نبودم، شرایط طوری بر من تحمیل شد که زمینه کار برایم محدود گردید.»
او همچنین در این نامه گفته است که آقای غنی، در چند ماه گذشته، بارها از او «به طور شفاهی» خواسته است از این پست کنار برود.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که استعفای آقای نبیل از سوی رییس جمهوری این کشور پذیرفته شده است.
در خبرنامه‌ ریاست جمهوری افغانستان آمده است که آقای غنی، «در این شرایط جنگی»، با تغییر در رهبری این نهاد امنیتی موافق نبوده اما به خواست آقای نبیل احترام گذاشته است.پیش از این و با بالا گرفتن بحث برکناری رحمت الله نبیل از سمت ریاست عمومی امنیت ملی، بیشتر اعضای مجلس نماینده‌گان با برکناری احتمالی رییس عمومی امنیت ملی مخالفت کرده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.