سناتوران: هـرچـه زودتـر تاریخ انتخابات اعلام شود

گزارشگر:چهارشنبه 25 قوس 1394 - ۲۴ قوس ۱۳۹۴

سناتوران در مجلس سنا بار دیگر بر اعلام تاریخ انتخابات پارلمانی از سوی حکومت تأکید ورزیدند.
سناتوران تأکید دارند که تأخیر بیش از این در اعلام تاریخ انتخابات روند دموکراتیک را در کشور صدمه زده و مردم را نسبت به این روند بی‌باور ساخته است.
محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفت: «انتخابات یکی از مسایل مهم و ملی است؛ اگر تاریخ انتخابات اعلام نشود و بیش از این به تعویق افتد، mandegar-3ناامنی‌ها در کشور بیشتر خواهد شد».
آقای ایزدیار افزود: در صورتی‌که تاریخ انتخابات اعلام نشود؛ عدم باور و پایبندی مردم به دموکراسی نیز از بین می‌رود و اداره کشور به سوی دیکتاتوری در حرکت خواهد شد.
او از حکومت خواست که مشکل کمیتۀ گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را هرچه زودتر حل کند تا این کمیته ب کار خود آغاز کند.
گل احمد اعظمی دیگر عضو مجلس نیز گفت: «از گفته‌های عاکفی{رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی} طوری برداشت می‌شود که ماه‌های سرطان و اسد سال آینده نیز انتخابات برگزار نخواهد شد».
همچنین سناتوران، توزیع شناسنامه‌های برقی را نیز در شفافیت انتخابات مهم دانستند و تأکید ورزیدند که بدون آغاز این روند، برگزاری انتخابات فایده‌یی نخواهد داشت.
جمعه‌الدین گیانوال گفت: «باید روند توزیع شناسنامه برقی که راه اساسی انتخابات شفاف را هموار می سازد، آغاز شود، بدون داشتن این کارت هویت ملی انتخابات شفاف برگزار نخواهد شد».
به گفته این سناتوران، هم اکنون «بوجی بوجی کارت رای دهی» در خانه‌های زورمندان محلی موجود است.
از سویی هم، سناتوران حادثه کشتار دسته جمعی یک خانواده را در ولسوالی بهسود ننگرهار وحشیانه خوانده و محکوم کردند.
سناتوران از نهادهای امنیتی کشور خواست که عاملان این کشتار را حتا اگر به خارج از کشور فرار کرده باشند از طریق پولیس انترپول زیر پیگرد قرار دهند و به پنجه قانون بسپارند.
دو شب پیش، سه مهمان یک خانواده پس از صرف غذای شب، هشت عضو این خانواده را تیرباران کرده اند.
دو خانم و پنج کودک ۸ ماهه تا پنج ساله و یک مرد در این رویداد کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.