وزیر مخابرات از زیر تیغ مجلس سالم گذشت

گزارشگر:سه شنبه 15 جدی 1394 - ۱۴ جدی ۱۳۹۴

mandegar-3مجلس نماینده‌گان دیروز عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی را برای استیضاح به این مجلس فرا خواند، اما نماینده‌گان پس از شنیدن پاسخ‌های او، آقای وحیدی را در سمتش ابقا کردند.
مجلس نماینده‌گان آقای وحیدی را بهخاطر پاسخ‌گویی در مورد تقرری‌ها، لغو قرارداد انترنتی با پاکستان، قراردادها در این وزارت، فعالیت رادیو داعش و سیستم جمع‌آوری پول از کریدت مشتریان فرا خوانده بود.
مولوی عبدالرحمان رحمانی، عضو مجلس نماینده‌گان گفت: در وزارت مخابرات ده‌ها نفر با معاش‌های گزاف به صورت بالمقطع (قراردادی) مقرر شده و در این مورد باید توضیح داده شود.
او در ادامه با نام بردن تعداد از این افراد گفت، هر کدام از آنان بین ۷۵ تا ۱۵۰ هزار افغانی معاش دارند.
همچنان کمال ناصر اصولی، عضو دیگر مجلس با انتقاد از وزیر مخابرات گفت، از او خواسته تا از امضای استیضاح وحیدی منصرف شود و بدیلش یک لگ دالر خواهد داد.
او افزود، وزیر مخابرات ۳۷ نفر فاقد لیسانس را در شرکت افغان تیلکام و ۴۲ نفر دیگر را در بخش اداره اترا به صورت غیر قانونی با معاش‌های بلند مقرر کرده است.
اما وزیر مخابرات و تکنالوژی در پاسخ این موضوعات را رد کرد و گفت، در هشت ماه گذشته در مجموع ۲۹ نفر مقرر شده‌اند، ارقام ارائه شده برخی از نماینده‌گان درست نیست.
او افزود، از این مجموع، هفت تن از آنان بین ۵۰ تا ۱۶۹ هزار افغانی معاش دارد و معاش متباقی شان، ۱۵ تا ۳۰ هزار افغانی است.
وحیدی گفت، افراد مقرر شده با معاش ۱۶۹ هزار افغانی مدارک داکترا و ماستری را دارند، درحالیکه افراد در شرکت‌های دیگر در همین پست‌ها، حدود هفت هزار دالر معاش دارند.
وزیر مخابرات همچنان در مورد لغو قرارداد انترنت با پاکستان گفت، در نخست انترنت پاکستان بسیار ضعیف بود و دوم اینکه، هزینه آن بسیار بالا بوده است.
به گفته او، در گذشته ده جی بی انترنت از پاکستان به ۲۰۰ هزار دالر خریداری شده، اما اکنون می تواینم آن را از ترکمنستان با سرعت بالا، به ۱۳۵ هزار دالر خریداری کنیم.
وزیر مخابرات همچنان گفت، ۸۵ درصد کارمندان این وزارت مسلکی نیستند، اما تلاش‌ها برای حل این مشکل جریان دارد.
پس از ختم پاسخ‌های وزیر مخابرات، مطابق اصول وظایف داخلی مجلس، سه نماینده مخالف و سه نماینده موافق، اظهارات شان را نسبت به پاسخ‌ آقای وحیدی بیان کردند.
سپس در یک راگیری سری، اکثر نماینده‌گان حاضر در مجلس به آقای وحیدی رای تأیید دادند.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان در پایان نشست دیروز گفت که پاسخ‎های جناب وزیر مخابرات قناعت اکثر نماینده‌گان را گرفته و وی به کارش ادامه می‌ دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.