تیم ملی فوتبال افغانستان سریلانکا را برد

- ۱۲ حوت ۱۳۹۱

تیم ملی فوتبال افغانستان در نخستین بازی مقابل سریلانکا به پیروزی رسید.
مسابقات چلنج کاپ آسیا از روز شنبه ۱۲ حوت در ورزشگاه ملی وینتیان لائوس با بازی دو تیم افغانستان و سریلانکا آغاز شد.
در این بازی افغانستان توانست با تنها گل بلال آرزو مقابل سریلانکا به برتری یک بر صفر برسد.
تیم ملی فوتبال افغانستان تا کنون ۶ بار در برابر سریلانکا بازی کرده است که ۴ بار به پیروز رسیده است، ۱ بار مساوی کرده و ۱ بار شکست خورده است.
تیم ملی افغانستان در آخرین بازی خود با سریلانکا در مسابقات جنوب آسیا ۳-۱ به پیروزی رسیده بود.
در ابتدای بازی تیم سریلانکا بازی را بهتر و هجومی تر آغاز کرد و در پنج دقیقه نخست توانست دو موقعیت خطرناک را روی دروازه افغانستان به وجود آورد.
در دقیقه دوم بازی اشتباه مدافعین افغانستان فرصت شوت زنی را به مهاجمین سریلانکا داد که شوت این مهاجم با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه چهارم نیز شوت سنگین مهاجمین تیم سریلانکا را منصور فقیریار دروازه بان افغانستان مهار کرد.
بعد از این موقعیت‌ها تیم افغانستان توانست بازی را در دست بگیرد و اکثر دقایق نیمه اول توپ و میدان در اختیار تیم افغانستان بود.
افغانستان بیشتر حملات خود را در جناحین طرح ریزی کرده بود و بارها سلیم کوهستانی از چپ و مصطفی آزادزوی از راست توانستند ارسال‌هایی روی دروازه سریلانکا داشته باشند اما این تلاش ها نتوانست به نتیجه‌یی برسد.
در دقایق آخر نیمه اول رویکرد تیم افغانستان برای باز کردن دروازه سریلانکا تغییر کرد و این تیم تاکتیک پاس پشت مدافعین برای بلال آرزو و امرالدین شریفی را روی دست گرفت.
در این نیمه بازیکنان سریلانکا چیزی برای گفتن نداشتند و دست به ضدحمله می زدند که در چندین موقعیت می توانست خطرناک باشد اما تجربه کم بازیکنان این تیم، مانع گلزنی آنها شد.
بازی در نیمه اول رو به اتمام بود که فیصل سخیزاده پاس زیبایی پشت مدافعین به بلال آرزو ارسال کرد و او از زاویه بسته تنها گل این دیدار را در دقیقه ۴۵ به ثمر رساند.
در نیمه دوم باز هم مانند نیمه اول اکثر توپ و میدان در اختیار تیم افغانستان بود و در چندین موقعیت می توانستند گل های بیشتری را نیز به ثمر برسانند اما از موقعیت های به دست آمده نتوانستند استفاده کنند.
در اواخر بازی در نیمه دوم سریلانکا فشار روی دروازه افغانستان را زیاد کرد اما واکنش های منصور فقیریار دروازه بان افغانستان مانع گلزنی سریلانکا شد.
چلنج کاپ آسیا در هر دو سال یک بار در کشورهای مختلف برگزار می شود
محمد یوسف کارگر، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در اواسط نیمه دوم با دو تغییر سیستم بازی خود را از ۴-۴-۲ به ۴-۵-۱ تغییر داد و توانست بازی را کنترل کند.
در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود افغانستان به پایان رسید. در دیگر بازی دیروز دو تیم لائوس و مغولستان به مصاف یکدیگر رفتند
افغانستان روز دوشنبه (۱۴ حوت) در دومین بازی خود به مصاف تیم مغولستان می‌رود.
چلنج کاپ آسیا در هر دو سال یک بار در کشورهای مختلف با نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود.
در سال‌های اخیر برای افزایش انگیزه بین تیم‌های بسیار قوی و بسیار ضعیف فوتبال قاره آسیا، کشورهای این منطقه با توجه به سطح مهارت و سابقه فوتبال به سه درجه پیشرفته، در حال پیشرفت و نوظهور تقسیم شده اند.
تیم‌های حاضر در چلنچ کاپ در گروه کشورهای نوظهور هستند و در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت نمی‌کنند.
تیم ملی فوتبال افغانستان در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.