استقبال گرم و خودجوش از تیم ملی در کشور

گزارشگر:سه شنبه 15 جدی 1394 - ۱۴ جدی ۱۳۹۴

تیم ملی فوتبال افغانستان پس از کسب نایب‌قهرمانی در مسابقات جام جنوب آسیا در هند، پیش از چاشت دیروز در میان هیاهو و تشویق شهروندان به کشور بازگشت.
هرچند بازی‌کنان تیم ملی کشور نتوانستند قهرمانی این مسابقات را از آن خود سازند؛ اما صدها تن از شهروندان هم‌چنان با شور و شوق از فرودگاه mandegar-3کابل تا استدیوم ورزشی فدراسیون فوتبال ملی‌پوشان را بدرقه کرده برای‌شان کف زدند و شادمانی کردند.جنرال کرام الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان، به روزنامه ماندگار گفت که این استقبال مردم به شکل خودجوش صورت گرفته است و مجبور شدیم هم پا با استقبال کننده‌گان از جاده مسعود بزرگ به سمت استدیوم ورزشی برویم. او گفت که این استقبال خود جوش غافل‌گیر کننده بوده است. او گفت که صدها تن در استدیوم ورزشی کابل به حمایت و استقبال از ورزشکاران ملی کشور گرد هم آمده بودند و با نشان دادن احساسات شان موفقیت اخیر تیم ملی را گرامی داشتند.
گفتنی است که افغانستان در این مسابقات تا مرحلۀ نهایی با قدرت تمام پیش آمد اما در این مرحله نهایی مغلوب تیم ملی هند گردید.
اما شماری از مسوولان فدراسیون فوتبال و شهروندان یکی از دلایل باخت افغانستان در برابر هند را عدم قضاوت عادلانۀ داور بازی در دقایق آخر مسابقه می‌دانند.
فیصل شایسته کاپیتان تیم ملی فوتبال در صحبت با روزنامۀ ماندگار گفت که برنامه طوری بود که باید هند قهرمان می‌شد.
او گفت که ساخت‌و بافتی میان شرکت سوزکی (تمویل کنندۀ بازی‌های جنوب آسیا)، داور جاپانی و فدراسیون فوتبال هند وجود داشت. او گفت که داور جاپانی بود و شرکت سوزکی هم که قصد سرمایه‌گذاری کلان در هند دارد، جاپانی است؛ از همین رو تلاش ورزیدند تا هندی‌ها را راضی نگه دارند. شایسته باور دارد که داور یک پنالتی مشخص را به نفع افغانستان نگرفت.
با این حال برخی ها باور دارند که افغانستان در این بازی‌ها، قربانی نداشتن تماشاچی و هوای به شدت گرم شد.
از یک سو، هوای شهر Trivandrum به شدت گرم و با رطوبت بلند بود و از سوی دیگر، بیشتر از ۵۰ هزار تماشاچی هندی در ورزشگاه حضور داشتند و آنان بدون شک نقش بسزایی در پیروزی این کشور داشتند.
این درحالی است که کل هواداران تیم ملی افغانستان در این بازی به دو صدتن هم نمی‌رسید.
افغانستان پیش از آن تیم‌های رقیبش را با نتایج خیره‌کننده‌یی از پیش رو برداشته بود اما در بازی نهایی در برابر هند با نتیجۀ ۲-۱ شکست را پذیرفت.
بازی تیم ملی کشور در این مسابقات بازتاب گسترده‌یی در کشور داشت و بازی نهایی شهروندان در بخش‌های مختلف کشور به خاطر مشاهدۀ بازی تیم ملی به گونۀ گروهی جمع شده و بازی را تماشا کردند.
هم‌چنان محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، رییس جمهور و حامد کرزی رییس جمهور پیشین کسانی بودند که این بازی را از طریق تلویزیون تماشا کردند.
مجلس نماینده‌گان افغانستان نیز کسب نایب‌قهرمانی تیم ملی فوتبال کشور در مسابقات جام جنوب آسیا را را به مردم تبریک گفت و از آن ستایش کرد.
در برخی ولایت‌ها نیز از پیروزی‌های تیم ملی استقبال گسترده صورت گرفت.
البته این آخرین بازی افغانستان در مسابقات جام جنوب آسیا بود و قرار است پس از این تیم ملی کشور در زون مرکز آسیا به رقابت بپردازد.
افغانستان در این مسابقات یک قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی را در کارنامه دارد و سال ۲۰۱۳ ملی‌پوشان فوتبال کشور کپ قهرمانی را بالای سرشان بردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.