تصویب بودجۀ ۴ میلیارد دالری امریکا به افغانستان از سوی اوباما

گزارشگر:دوشنبه 6 جدی 1395 - ۰۵ جدی ۱۳۹۵

ماندگار- باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا در آخرین روزهای عمر حکومت‌اش کمک ۴.۲۶ میلیارد دالری این کشور را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تصویب کرد.
باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا، اختصاص ۴.۲۶ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، برای سال آیندۀ میلادی تصویت کرد.
mandegar-3این کمک درحالی صورت می‌گیرد که باراک اوباما لایحۀ دفاعی مجوز اختیارات امنیت ملی برای سال مالی ۲۰۱۷ را امضا کرده است.
براساس این لایحه، کمک‌های حاضر به وزارت دفاع افغانستان اختصاص خواهد یافت.
در همین حال، محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع کشور گفته بود که ارتش افغانستان در امر راه‌اندازی عملیات و پشتباتی به کمک امریکا نیاز دارد.
وزارت دفاع کشور اعلام کرده بود که بخش‌های مختلف وزارت دفاع افغانستان ۸۰ درصد تکمیل شده است امریکا و متحدین بین‌المللی افغانستان نیز تعهد سپردند که همه‌ی نیازمندی نیروهای این وزارت‌خانه را تا سال ۲۰۲۰ میلادی برطرف می‌کنند.
در آخرین کمک‌های که کشور های عضو ناتو به ارتش افغانستان کردند مبلغ ۳۹۰ میلیون دالر امریکایی است که به پروژه‌های افزایش قابلیت‌های نیروهای ارتش افغانستان اختصاص داده شده‌است.
این کمک‌ها در حالی انجام می‎شود که هنوز کشورهای حمایت کننده افغانستان آماری دقیق از سربازان ارتش این کشور ندارند و گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران سرباز خیالی از خزانه وزارت‌های دفاع و داخله این کشور معاش دریافت می‌کنند که وجود خارجی ندارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.