تمدید کار اعضای انتصابی مجلس سنا

گزارشگر:یک شنبه 20 جدی 1394 - ۱۹ جدی ۱۳۹۴

رییس ‌جمهور افغانستان در دیدار با رییس و اعضای مجلس سنا فرمان ادامۀ کار نماینده‌گان انتصابی این مجلس را صادر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهوری افغانستان با فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا و اعضای آن دیدار کرده است.
mandegar-3در این دیدار که در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان انجام شد، رییس مجلس سنا، معاونان و هیأت اداری این مجلس و از هر ولایت یک نماینده درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را در عرصه‌های مختلف بیان کردند.
در ادامه این دیدار اعضای سنای افغانستان خواستار ادامه کار نماینده‌گان و اعضای این مجلس بر اساس قانون اساسی شدند.
پس از این درخواست فرمان محمد اشرف‌غنی در مورد ادامه کار اعضای انتصابی مجلس سنا اعلام شد.
براساس این فرمان، اعضای انتصابی سنای افغانستان تا پایان دوره شانزدهم مجلس سنا و تعیین اعضای انتصابی جدید مطابق با ماده ۸۴ قانون اساسی این کشور به کار خود ادامه خواهند داد.
اشرف‌غنی در این دیدار با اشاره به روند مذاکرات صلح اذعان داشت: تأمین صلح یک مسأله ملی و بنیادی است اما صلح باید با عزت و پایدار باشد و از موضع ضعف انجام نشود.
وی افزود: در گفت‌وگوهای صلح بر استقلال و حفظ کامل تمامیت ارضی افغانستان، مشروعیت کامل قانون اساسی، مشروعیت نظام، تفکیک افراد صلح‌طلب و مخالف صلح و نظارت بین‌المللی تأکید صورت می‌گیرد.
رییس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: تروریستهای بین‌المللی در افغانستان می‌جنگند و از این کشور به‌عنوان میدان جنگ استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.