پرسش‌هایی‌که پیش از ازدواج باید به آن‌ها پاسخ بدهید

گزارشگر:منبع: waysinlife ترجمه: مرضیة نوروزی - ۰۲ دلو ۱۳۹۱

بخش نخست

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، ۱۰ سال پس از ازدواج، کم‌تر از یک‌سوم زوج‌ها از ازدواج‌شان احساس رضایت می‌کنند و زنده‌گی شادی دارند؛ بنابراین لازم است قبل از ازدواج، مطمین شوید که شریک زنده‌گی‌تان را درست انتخاب کرده‌اید و شک و تردیدهای‌تان را درباره او کاملاً برطرف ساخته‌اید.
هنگامی که یک یا هر دو همسر، معتقد باشند طلاق روش مناسبی برای پایان ارتباط است، به پشتوانه این تفکر اشتباه، هنگام رودررویی با مشکلات و شدت گرفتن آن، اولین راه‌حلی که به ذهن‌شان خطور می کند، جدا شدن از یکدیگر است، در حالی‌ که چنین تفکری به مرور زمان باعث کم‌رنگ‌تر شدن روابط صمیمانه بین آن‌ها خواهد شد. پس برای این‌که ازدواجی موفق داشته باشید، سعی کنید این پرسش‌ها را قبل از ازدواج از خودتان بپرسید:
آیا رابطه محترمانه‌یی بین شما برقرار است؟
دانستن پاسخِ این پرسش برای شروع زنده‌گی مشترک، بسیار مهم است و باید قبل از ازدواج، این پرسش را از خودتان بپرسید. اما واقعاً چه چیزی باعث شکل‌گیری یک ازدواج موفق و پایدار می‌شود؟
به گفته داکتر استندهل، استاد دانشگاه براندیس، وفاداری و صداقت بین زن و مرد و داشتن حقوق برابر می‌تواند پایه‌های یک زنده‌گی را از همان ابتدا مستحکم‌تر کند. گفتن الفاظ نامناسب به یکدیگر، باعث رنجش خاطر می‌شود و رنجش نیز به مرور زمان می‌تواند به ایجاد خشم بیانجامد. وقتی مخزن عشق خالی شد، زوج دیگر هیچ احساس مهر و محبتی به یکدیگر نخواهد داشت، بلکه در زنده‌گی مشترک فقط پوچی و درد را تجربه می‌کنند. در این شرایط، دو راه‌حل به نظر می‌رسد؛ ترک کردن طرف مقایل یا ماندن در کنار او. اما راه‌حل سومی هم وجود دارد؛ این‌‌که یاد بگیرید چه‌گونه به یک‌دیگر و اعتقاد و نظرهای هم احترام بگذارید. پس لازم است قبل از شروع زنده‌گی مشترک، از دانستن این مسأله مطمین شوید.
درباره پول به توافق رسیده‌اید؟
بله، موضوع اصلی پول است. عشق نمی‌تواند به تنهایی رابطه شما را زنده نگه دارد. جدی گرفتن مسایل مادی بسیار مهم است، زیرا پول یکی از علل اصلی فروپاشی ازدواج‌هاست. به گفته شرلی، روان‌پزشک و درمان‌گر خانواده در مریلند، پول نمادی از قدرت در ارتباط است. معمولاً بیشتر دعواها و بگومگوهای مکرر بین زوج‌ها به‌خاطر پول، نداشتن کنترل امور مالی و پس‌انداز و خریدهای افراطی و بدون برنامه‌ریزی رخ می‌دهد. بیشتر مشاجرات به این علت است که یک طرف خود را «پس‌انداز کننده» و همسرش را «خرج‌کننده» می‌داند. لازم است قبل از ازدواج مطمین شوید فرد مورد علاقهتان توانایی مدیریت زنده‌گی زناشویی و مسوولیت‌پذیری دارد. بهتر است از همان ابتدا درباره مدیریت مالی و توانایی‌های یک‌دیگر در خرج و پس‌اندازکردن به توافق برسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.