شرکت برشنا: منطقه پایه‌ منهدم شده برق کابل در بغلان هنوز ناامن است

گزارشگر:چهارشنبه 28 دلو 1394 - ۲۷ دلو ۱۳۹۴

mandegar-3وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برق افغانستان (برشنا) گفته که کارمندان فنی این شرکت به نزدیک پایه تخریب شده برق در دند شهاب‌الدین ولایت بغلان، در شمال افغانستان رسیده‌اند و منتظر پاکسازی کامل محل از افراد گروه طالبان هستند.
آقای وحیدی به بی‌بی‌سی گفت که این کارمندان وسایل مورد نیاز و لازم را برای ترمیم پایه‌ منهدم شده برق همراه دارند.
او گفت تیم کاری این ریاست در منطقه باغ شمال در حد فاصل ۲۰۰ الی ۳۰۰ متری پایه برق مستقر شده‌اند.
آقای وحیدی گفت اکنون اطراف پایه‌ منهدم شده در کنترل نیروهای دولت افغانستان است، ولی در فاصله ۲۵ متری آن افراد گروه طالبان در یک قلعه مستقر هستند که به محل استقرار پایه تیراندازی می‌کنند.
او گفت که به همین دلیل نیروهای امنیتی افغانستان به نیروهای فنی شرکت برق افغانستان اجازه ورود به محل را نمی‌دهند و آنان درحال انتظار هستند.
آقای وحیدی گفت که اگر امنیت منطقه تامین شود، نیروهای فنی این شرکت قادر هستند تا در مدت ۸ الی ۹ ساعت برق کابل را وصل و بعد دو الی سه روز دیگر زمان خواهد گرفته که پایه منهدم شده را دوباره بازسازی کند.
او گفت که یک پایه دیگر نیز در این محل اره شده، ولی کاملا منهدم نشده و نیاز به پیوند دارد که وقت زیادی را در بر نمی‌گیرد.
مقام های امنیتی ولایت بغلان نیز گفته‌اند که عملیات نظامی در این منطقه ادامه دارد و نیروهای امنیتی افغانستان در تازه‌ترین نبردها دو روستای “وازغر” و “ملای” را پاکسازی کرده‌اند.
محمدعوض نذیری، فرمانده پلیس بغلان به بی‌بی‌سی مدعی شد که در این درگیری‌ها ۸ نفر از مخالفان دولت کشته و ۱۴ نفر دیگرشان زخمی شده‌اند.
دیروز، دوشنبه ۲۶ دلو (بهمن) مقام‌های امنیتی در ولایت بغلان اعلام کردند که نیروهای دولتی محل انهدام پایه برق وارداتی از ازبکستان را به تصرف خود درآورده‌اند.
مقام‌های دولتی حدود ۲۰ روز پیش اعلام کردند که گروه طالبان با انهدام یک پایه برق در منطقه “دند شهاب‌الدین” خط انتقال برق وارداتی از ازبکستان به کابل را قطع کرده‌اند، هرچند طالبان گفته‌اند که انهدام این پایه‌ها کار این گروه نبوده‌ است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.