گروه ۶۰۰ نفری طالبان در فاریاب، مخالفت خود را با رهبری ملا اختر منصور اعلان کرد

گزارشگر:یک شنبه 2 حوت 1394 - ۰۱ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3یک فرمانده گروه طالبان با ۶۰۰ تن از جنگجویان خود در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب، مخالفت خود را با رهبری ملا اختر منصور اعلام کرد.
مولوی سلام که خود را فرمانده این گروه ۶۰۰ نفری معرفی می‌کند، در گفت‌وگوی تلیفونی با خبرگزاری رصد، دلیل مخالفت خود را قتل کلان‌ها و جوانان این گروه از سوی ملا اختر منصور خواند.
این فرمانده گروه طالبان گفت که رهبری ملا اختر منصور برخلاف شرع می‌باشد و تعدادی از جنگجویان طالبان را به گروه داعش معرفی کرده است.
به گفته مولوی سلام، این گروه ۶۰۰ نفری دو روز می‌شود که بیرق خود را در مخالفت با رهبری ملا اختر منصور و به حمایت ملا رسول، به طور رسمی بلند کرده است.
پس از آن‌که مرگ ملا عمر در تابستان امسال برای رسانه‌ها علنی شد و ملا اختر منصور رهبری این گروه را به عهده گرفت، مخالفت‌های زیادی علیه رهبریت این گروه صورت گرفته و چند دستگی‌های زیادی در صف طالبان به میان آمده است. به دنبال جدی شدن مخالفت‌ها در صف طالبان، ملا رسول به‌طور رسمی شاخه جدیدی از گروه طالبان را زیر نام «شورای عالی امارت اسلامی» اعلان کرد. این چند دستگی گروه طالبان هم‌زمان شده است با اعلان موجودیت گروه داعش در افغانستان.
آگاهان بر این باوراند که جنگجویان گروه موسوم به داعش در افغانستان را افراد ناراضی گروه طالبان از رهبریت این گروه تشکیل می‌دهند که از نگاه ایدیولوژیکی مخالفتی باهم ندارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.