نبرد بر سر ریاست شورای ولایتی هرات شدت گرفت

- ۲۸ دلو ۱۳۹۱

اختلاف‌ها بر سر انتخاب رییس شورای ولایت هرات، هزاران تن از مردم و نماینده‌گان آن‌ها در شورای ولایتی هرات را به خیابان‌ها کشاند.
شماری از نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی هرات که رهبری اعتراض‌های روز شنبه را برعهده داشتند، اعلام کردند که برگزاری انتخابات ریاست شورای ولایتی در مرکز کشور هیچ‌گونه رسمیت قانونی نداشته و در پس این قضیه دست‌های سیاسی در کار است.
این اعتراض‌ها پس از انتخاب سید وحید قتالی به عنوان رییس شورای ولایتی هرات بر پا شده است.
در این تجمع اعتراضی که صبح روز شنبه در مقابل ورزشگاه مرکزی ولایت هرات برگزار شد، هزاران تن از مردم هرات به دفاع از عبدالظاهر فیض‌زاده، رییس پیشین و نامزد ریاست دور جدید شورای ولایتی هرات، حضور داشتند.
ظاهر فیض‌زاده، رییس پیشین شورای ولایت هرات گفت که این خلاف قانون و ارزش‌های شورای ولایتی است که در مرکز کشور، رییس این شورا انتخاب شود.
وی دولت مرکزی و شماری از حلقه‌های سیاسی را به دست داشتن در امور شورای ولایتی متهم کرد.
در کنار فیض‌زاده شماری دیگر از اعضای شورای ولایتی هرات حضور داشتند. آن‌ها هشدار دادند در صورت حل نشدن این مسأله و برگزارنشدن انتخابات مجدد ریاست شورای ولایتی در شهر هرات، دست از وظیفه خود در این شورا کشیده و به اعتراض‌های مدنی خود ادامه خواهند داد.
هفته گذشته داوود صبا، والی هرات هم از برگزاری انتخابات ریاست شورای ولایتی در مرکز کشور انتقاد کرده و خواهان این شد تا در هرات مجدداً این برنامه عملی شود.
در همین حال، سید وحید قتالی، رییس جدید شورای ولایتی هرات گفت: انتخاب رییس جدید شورای ولایتی بر اساس تصمیم مسوولان دولت مرکزی در کابل برگزار شده و هیچ کار سیاسی صورت نگرفته است.
وی این‌گونه اعتراض‌ها و مخالفات‌ها را بر خاسته از برخی نگرانی‌های سیاسی عنوان کرد.
قتالی همچنین بیان کرد که از فردا به طور رسمی فعالیت خود به عنوان رییس شورای ولایتی هرات را همراه با تیم اداری‌اش آغاز خواهد کرد.
نزدیک به یک ماه است که فعالیت‌های شورای ولایتی هرات به دلیل اختلاف‌ها بر سر ریاست این شورا به تعلیق درآمده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.