افغانستان با قزاقستان قرارداد خرید انترنت امضا کرد

گزارشگر:یک شنبه 2 حوت 1394 - ۰۱ حوت ۱۳۹۴

mandegar-3در سفر عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی افغانستان به قزاقستان، قرارداد خرید انترنت از این کشور میان مقامات افغان و قزاق امضاء شد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در خبرنامه‌یی گفته است که بر اساس این قرارداد، ۱۰ جی-بی انترنت قزاقستان از مسیر ترکمنستان وارد افغانستان می‌شود.
در خبرنامه آمده است که این قرارداد زمانی اجرایی می‌شود که مراحل آزمایش تخنیکی در مرز مشترک دو کشور تکمیل شود.
وزارت مخابرات افغانستان گفته است که با اجرایی شدن این قرارداد، کیفیت اینترنت برای کاربران افغان بهتر خواهد شد و نرخ انترنت نیز کاهش پیدا می‌کند.
این در حالی است که شهروندان افغان همواره از کیفیت پایین انترنت در افغانستان و نرخ بالای آن شکایت دارند.
بررسی پیشرفت تکنالوژی معلوماتی در مرکز و جنوب آسیا
قزاقستان چندی پیش میزبان کنفرانس توسعه دیجیتال بود که در آن، روند پیشرفت تکنالوژی معلوماتی در مرکز و جنوب آسیا بررسی شد.
به نمایندگی از افغانستان، عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان در راس هیاتی در این کنفرانس که به تاریخ ۱۷ و ۱۸ فبروری سال جاری میلادی در آلماتای قزاقستان برگزار شده بود شرکت کرد.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در خبرنامه خود گفته است که در این کنفرانس، برای نخستین بار تاثیرات تکنالوژی دیجیتال بر زندگی شهروندان کشورهای در حال توسعه مورد ارزیابی قرار گرفت.
در خبرنامه آمده است: «هدف اساسی این کنفرانس این بود که دیدگاه مشترکی در سطح کشورهای منطقه از جمله افغانستان، قزاقستان و تاجیکستان به هدف تحول دیجیتالی ایجاد شود».
در این کنفرانس، تیم‌های تخنیکی افغان با همتایان خود در مورد ابعاد مختلف مواصلات منطقه‎ای نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.