یک شرکت روسی وسیلۀ کشف و نابودی نشان‌زن‌ها را اختراع کرد

گزارشگر:سه شنبه 11 حوت 1394 - ۱۰ حوت ۱۳۹۴

منبع: یاهو نیوز
مترجم: الهام

mandegar-3رسانه‌های دولتی روسیه گزارش دادند که شرکت روسی سیستم‌های مخصوص تکتیکی ماشینی را به نام «ضد تک تیر انداز» اختراع کرده است. این وسیله که در ظاهر مشابه به دوربین روی سه پایه به نظر می‌رسد قادر است که تک تیر اندازان را تا فاصله دو نیم کیلو متر کشف کند.
آژانس ریانوستی گزارش داد که که این وسیله، دید دوربین ( تلسکوپیک ویژن) را از طریق منعکس شدن در لنز دستگاه و یا از طریق حرارت موجود در لنز دوربین تفنگ کشف می‌کند. این سیستم همچنان از تصویر یاب حرارتی بخاطر قابلیت دید شب/ روز استفاده می‌کند. وقتی نشان زن توسط این دستگاه شناسایی شود دستگاه لیزر مربوط این دستگاه می‌‌تواند تیر انداز را کور سازد. برای راه حل قطعی و نابودی نشان زن، از یک تفنگ اوریس تی ۵۰۰ دقیق تعبیه شده در کنار دستگاه نیز میتوان کار گرفت.
بنا به گفته سازنده دستگاه، این سیستم چند سال قبل به ونزویلا فرستاده شد و از یک سوقصد به جان هوگوچاوز رهبر ونزویلا توسط نشان زنی که در فاصله ۸۰۰ متری کمین کرده بود جلوگیری به عمل آورد. اما در گزارش گفته نشده که این دستگاه چگونه می‌تواند میان لنز کمره فوتوژورنالیست و لنز دوربین یک نشان زن فرق قایل شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.