ناسزاگویی معین جوانان به یک فعال مدنی

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ یک شنبه 27 حوت 1396 - ۲۶ حوت ۱۳۹۶

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در ولایت ننگرهار، رییس کمیتۀ اجتماعی و فرهنگی جوانان موج را مورد اهانت قرار داده است.
کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، در ننگرهار، شکیب قادری یک تن از هنر پیشه‌های جوان کشور و رییس کمیتۀ اجتماعی و mandegar-3فرهنگی جوانان موج را «بچۀ سگ» خطاب کرده است.
آقای قادری در این مورد گفته که شماری از جوانان، فعالان مدنی، هنر پیشه‌‌ها در همکاری با معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کاروانی را زیر نام کاروان صلح به سمت ولایت‌های مشرقی رهبری می‌کردند. در جریان این سفر هنگامی که مقام ولایت ننگرهار می‌خواست ستایشنامه به جوانان بدهد، من با معین جوانان مخالفت کردم که بر بنیاد کدام معیار این ستایشنامه‌ها را به افراد وابسته به خود توزیع می‌کند. در پاسخ آقای سادات من را «بچه سگ» خطاب کرده و تهدید کرد.
آقای قادری هم‌چنان افزوده که «داکتر کمال سادات به من هشدار داده است که در کابل تصفیۀ حساب خواهد کرد. افزون بر آن هنگامی که ما مانع توزیع ستایشنامه‌ها به افراد وابسته به معین جوانان شدیم، طرفدارانش به من هشدار دادند که در مسیر راه کابل، من را لت و کوب می کنند و برایم آسیب می رسانند.
احمد شکیب قادری، چهرۀ ناآشنا در سینمای کشور است که در چشنوارۀ بهترین «فلم مهرگان» که سال گذشتۀ میلادی در خانۀ علم و فرهنک روسیه در کابل برگزار شده بود به عنوان، بهترین هنرپیشه مرد برای نقش‌آفرینی در فیلم «من و خودم» مورد ستایش قرار گرفت.
در همین حال، شماری از جوانان با هشتگ گذاری (حمایت از شکیب قادری) در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک خواهان معذرت خواهی معین جوانان از آقای قادری شده‌اند.
سمع عزیز یکی از کابران نگاشته که معین جوانان در مقابل شکیب قادرى بى ادبى کرده و وى را دشنام داده. کمال سادات معین جوانان باید از ممثل موفق کشور احمد شکیب قادرى معذرت خواهى نمایید.
سیف الرحمان عیار لمر، یکی دیگر از این جوانان گفته که شکیب قادری یکی از «ممثل‌های» ورزیده کشور، امروز از طرف کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در محفل رسمی در شهر جلال آباد «بچه سگ» خطاب شد.
او گفته که شکیب قادری زمانی مورد این لحن تند معین جوانان قرار گرفت که درخواست کرد که چرا اشخاص که مربوط معینیت و ویا کسانی که مربوط نزدیکان‌شان بودند تقدیر شده و کسانی که از نهاد‌های دیگر بودن هیچ سهیم نداشتند.
این در حالی است که پیش از این نیز شمار زیادی جوانان از برخوردهای ناپسند کمال سادات معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، شکایت داشتند.
برخی از این جوانان کمال سادات را به برخوردهای سلیقه‌یی و حتا فساد اخلاقی در این نهاد متهم کرده می‌گویند که کمال سادات، معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ را در قبضه یک گروه مربوط به خود قرار داده است.
معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ تنها نهاد رسمی به‌نماینده‌گی از جوانان کشور در نظام است، اما شمار زیادی جوانان ادعا دارند که ظرفیت‌های که بتواند صدای جوانان را بلند کند در این نهاد وجود ندارد.
برخی‌ها، رهبران حکومت را بر گزینش افراد نزدیک به خود در این نهاد متهم می‌کنند. داکتر کمال سادات از طرف تیم محمد اشرف غنی به عنوان معین جوانان در چارچوب وزارت اطلاعات و فرهنگ گماشته شده است. آقای سادات در گفت‌وگوهای تلویزونی نیز با تعریف‌ و تمجید رییس جمهور می‌پردازد که مورد نکوهش جوانان قرار گرفته است. جوانان ادعا می‌کنند که معین جوانان به‌خاطر حفظ چوکی‌اش به تملق آقای غنی می‌پردازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.