دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان: همگام با دولت افغانستان با فساد مبارزه می‌کنیم

گزارشگر:یک شنبه 23 حوت 1394 - ۲۲ حوت ۱۳۹۴

مسؤولان در اتحادیۀ اروپا حین برگزاری کمپاین مبارزه با فساد در ۲۰۱۶ می‌گویند که از این پس آن‌ها نیز همگام با حکومت در پی ریشه‌کن‌کردن فساد در افغانستان هستند.
این نهاد هدف از برگزاری این کمپاین را آگاهی‌دهی به شهروندان افغانستان در مبارزه با فساد و هماهنگی و حمایت از اقدام‌های نیرومند دولت در برابر mandegar-3این پدیده عنوان کرده است.
تأثیر فساد بر ثبات جامعه، فساد در نظام عدلی و قضایی، منابع طبیعی و چگونه‌گی عملکرد شهروندان در برابر این پدیده از جمله نکات مهم این کمپاین یاد شده اند.
فرانس مایکل میلین، نمایندۀ ویژه و رییس هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید که فساد همه روزه ثروتمندان را ثروتمندتر و فقیران را فقیرتر می‌کند. او از فساد به عنوان تهدیدی جدی در برابر بقای کشور یاد می‌کند و می‌گوید، این پدیده حتی دستآوردهای یک دهۀ گذشته را با خطر نابودی روبه‌رو کرده است.
آقای میلین حین راه‌اندازی این کمپاین می‌افزاید که دولت به تنهایی از عهدۀ ریشه‌کن کردن این پدیده برآمده نمی‌تواند و هر شهروند باید نقطۀ پایانی برای ادامۀ فساد باشد.
به گفتۀ رییس هیأت اتحادیه اروپا یکی از بُعدهای دیگر کمپاین مبارزه با فساد در سال ۲۰۱۶، افشاکاری فساد و جلوگیری از رشد این پدیده توسط شهروندان و رسانه‌ها است.
در خبرنامه‌یی که این اتحادیه منتشر کرده آمده است، تا یک سال آینده که جامعۀ جهانی حمایت خود را از افغانستان به بررسی می‌گیرد، دولت باید پیشرفت‌هایی را در زمینۀ مبارزه با فساد به نمایش بگذارد.
هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید که فساد گسترده اقتصاد کشور را فلج کرده و دستآوردهای چندین سال گذشته و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در افغانستان و آیندۀ جوانان کشور را با تهدید مواجه می‌کند.
این کمپاین تا هفت هفته ادامه خواهد داشت و با برگزاری یک نشست بزرگ در آغاز ماه می سال روان میلادی پایان می‌یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.