جابجاشدن ده‌ها خانوادۀ جنگجویان داعش در کنر رهبر خراسان داعش به کنر آمده است

گزارشگر:شنبه 7 حمل 1394 - ۰۶ حمل ۱۳۹۵

فرمانده پولیس کنر می‌گوید که در روزهای پسین هشتاد و پنج خانواده جنگجویان داعش در مناطق دورافتادۀ ولسوالی سرکانی این ولایت جابجا شده‌اند.
جنرال عبدالحبیب سیدخیل گفت، پس از عملیات نظامی نیروهای امنیتی بر علیه گروه داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار که در نتیجه آن این گروه به شکست مواجه شد، تعدادی از خانواده‌های جنگجویان این گروه رو به مناطق کوهستانی کنر کرده و در آنجا مستقر شده‌اند.
جنرال سیدخیل گفت که شایعاتی هم وجود دارند که حافظ سعید رهبر گروه داعش در افغانستان و پاکستان(ایالت خراسان داعش) وارد کنر شده است.
او افزود، گزارش‌هایی وجود دارند که در سه چهار ولسوالی دیگر جایی‌که تحت پوشش عملیات نیروهای امنیتی افغان قرار ندارند، گروه داعش به جلب و جذب جنگجویان تازه نفس می‌پردازد.
به گفته فرمانده امنیه کنر، گروه داعش شش ماه قبل هم خواست که در کنر جای پا درست کند، اما مردم محلی به این گروه جا ندادند.
در این میان، وحیدالله کلیمزی والی کنر گفت، مردم عام با داعش همکاری نمی‌کنند و جنگجویان این گروه در کنر جای پا ندارند.
همزمان با این مقامات ولایت ننگرهار دیروز گفتند، ۱۵ جنگجوی خارجی به شمول تعدادی از زنان را دستگیر کرده‌اند که به گفته آنها برای پیوستن به گروه داعش به این ولایت آمد‌ه‌اند.
به گزارش رادیوی آزادی، سلیم خان کندزی والی ننگرهار در مورد هویت افراد دستگیر شده به خبرنگاران گفت:
” آنهایی‌که گرفتار شده از تاجکستان، ازبکستان، چیچنیا و دیگر کشورها اند، تروریست، تروریست است از هر جایی که باشد.”
داعش مدتی است که در برخی از ولسوالی های ننگرهار به خصوص ولسوالی اچین فعال است.
هر چند حکومت با انجام عملیات نظامی مناطق زیادی را از دست آنها تصرف کرده اما گروه داعش تا هنوز برخی مناطق را در تسلط دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.