وزارت تحصیلات عالی: نتایج کانکور به تاریخ ۱۵ حمل ۱۳۹۵ اعلام می‌شود

گزارشگر:دوشنبه 9 حمل 1395 - ۰۸ حمل ۱۳۹۵

mandegar-3مسوولین وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گویند که نتایج کانکور سال ۱۳۹۴-۱۳۹۵ خورشیدی به تاریخ ۱۵ حمل سال روان اعلان می‌شود.
اخترمحمد عبیر معاون ریاست نشرات، اطلاعات و ارتباط عامه وزارت تحصیلات عالی افغانستان به خبرگزاری رصد گفت که تلاش صورت می‌گیرد که به تاریخ ۱۵ حمل ۱۳۹۵ نتایج کانکور اعلان شود.
به‌ گفته آقای عبیر پس از اتمام پروسه بررسی امتحان کانکور، نتایج نهایی کانکور به تاریخ ۱۵ حمل، روی وبسایت وزارت تحصیلات عالی قرار می‌‌گیرد.
آقای عبیر افزود کسانی‌که امتحان داده‌اند می‌توانند که بر اساس «آیدی نمبر» و یا مشخصات خود می‌توانند که نتایج خود را از روی وبسایت به دست آورند.
به گفته این مسوول وزارت تحصیلات عالی، برای سبک سازی سایت، از دو سال به‌ این‌سو تغییراتی به میان آمده است و بر این اساس هر متقاضی کانکور به‌صورت فردی می‌توانند نتایج را به دست آورند. پیش از این نتایج به‌صورت لیست نام‌ها رو نما می‌شد.
در امتحان کانکور سال ۱۳۹۴، به تعداد ۲۰۱۲۳۴ نفر در امتحان شرکت کرده‌اند. معاون ریاست نشرات وزارت تحصلات عالی گفت که ۳۰ درصد اشتراک کنندگان کانکور سال گذشته را دختران تشکیل می‌دهند.
از میان تعداد اشتراک کنندگان کانکور به تعداد ۵۸ هزار آن‌ها به موسسات تحصیلات عالی دولتی، به تعداد ۶۰ هزار نفر شان در موسسه‌های تحصیلی نیمه عالی دولتی و بیش از ۳۰ هزار تن دیگر بر اساس قرارداد وزارت تحصیلات عالی با موسسه‌های تحصیلی خصوصی با یک تخفیف، جذب می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.