آلمان: آماده‌گی میزبانی از سومین کنفرانس بن را داریم

- ۲۰ حوت ۱۳۹۷

mandegarهایکو ماس، وزیر امور خارجۀ آلمان در جریان سفرش به کابل پس از دیدار با مسوولان حکومت با صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان دیدار و در یک نشست خبری مشترک حضور گفت: در صورتی که حکومت افغانستان بخواهد آلمان آماده است که کنفرانس بن سوم را میزبانی کند.
آقای ماس در این نشست خبری همچنان گفت: این یک پیشنهاد است و اول باید شرایطش در افغانستان ایجاد شود.
وزیر خارجۀ آلمان در مورد روند صلح افغانستان نیز گفت که کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت می‌کند.
آقای ماس تأکید کرد که در روند صلح نباید دست‌آوردهای گذشتۀ مردم افغانستان در زمینه‌های مختلف از جمله حقوق و ارزش‌های حقوق بشری،‌ نادیده گرفته شود.
او با اشاره به مذاکرات میان امریکا و طالبان در قطر، گفت: «ما با یک فرصت تاریخی روبه‌رو هستیم اما آگاه هستیم که این فرصت به تصمیمات شجاعانه نیاز دارد، مذاکرات در دوحه تنها می‌تواند یک گام اول باشد و ما از تلاش‌های امریکا برای آغاز مذاکرات استقبال می‌کنیم».
در همین حال، صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجۀ کشور در این نشست از کمک‌های آلمان به حکومت افغانستان قدردانی کرد و افزود که در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ نیروی آلمانی در چارچوب مأموریت حمایت قاطع مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغانستان هستند.
او در مورد صلح نیز گفت که صلح در افغانستان به نفع ثبات در منطقه و جهان است. به گفتۀ او تنها راه رسیدن به صلح گفت‌وگوهای مستقم میان حکومت افغانستان با طالبان و احترام تمام کشورهای منطقه به رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان بر روند صلح است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.