فرمانده‌ امنیه پروان: حمله انتحاری در سیاگرد ۷ کشته و ۲۹ زخمی برجا گذاشت

گزارشگر:ابوبکر مجاهد - ۱۸ حمل ۱۳۹۵

در یک حمله انتحاری دیروز سه شنبه (۱۷ حمل) در ولسوالی سیاگرد ولایت پروان، ۷ تن کشته و به شمول یک سرباز پولیس، ۲۹ تن دیگر مجروح شدند.
مسوولان امنیتی ولایت پروان به روزنامۀ ماندگار می‌گویند که هدف حمله‌کننده انتحاری فرماندهی امنیه ولسوالی سیاگرد ولایت پروان بود که پیش از mandegar-3رسیدن به هدف، از طرف منسوبان پولیس شناسایی و خود را انفجار داد.
محمد زمان مموزی فرمانده‌ امنیه پروان به روزنامه ماندگار می‌گوید: فرد انتحاری می‌خواست فرماندهی امنیه ولسوالی سیاگرد را مورد حمله قرار دهد و اطلاعات ما می‌رساند که این فرد پیش از این می‌خواست یک فرمانده پولیس محلی این ولسوالی را مورد حمله قرار دهد که به هدف نرسید.
آقای مموزی گفت: «موتر این انتحاری وقتی می‌خواست وارد دروازه فرماندهی امنیه ولسوالی سیاگرد شود، از طرف پولیس شناسایی شد و خود را انفجار داد. در این انفجار به شمول یک سرباز ۲۹ تن از غیرنظامیان مجروح و ۷ تن شهید شده‌اند. در بین ‌شهدا یک خانم هم وجود دارد.»
به گفتۀ او، در ولسوالی سیاگرد، نیروهای امنیتی به شمول یک کندک قوت‌های نظم‌ عامه مستقر اند، روحیه دشمن روز به روز در این ولسوالی‌ها ضعیف شده می‌رود، اما گه‌گاهی به حملات انتحاری و ماین‌گذاری در جاده‌ها دست می‌زنند.
فرمانده امنیه پروان افزود: در ولایت پروان دشمن به شکل قوی وجود ندارد؛ اما هر از ‌گاهی دست به حملات انتحاری مانند امروز می‌زنند که بیشتر قربانی از افراد ملکی می‌گیرد.
آقای مموزی، اوضاع امنیتی ولایت پروان را نسبت به سایر و لایات کشور بهتر خوانده گفت: دشمن از ناگزیری دست به حملات بزدلانه می‌زند، اما توانایی رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارد.
در این حال، برخی از نماینده‌گان مردم پروان در مجلس، وضیعت امنیتی ولایت پروان را قابل نگرانی خوانده، می‌گویند که به شمول پروان برخی ولایات امن کشور در این اواخر ناامن شده‌اند.
عبدالستار خواصی نماینده مردم پروان در مجلس نماینده‌گان می‌گوید: ناامنی‌ها و اعمال تروریستی در این اواخر افزایش یافته است و در بین شهر‌های برخی ولایات ترور‌ افراد صورت می‌گیرد که مایه نگرانی شده است.
آقای خواصی افزود: از مسوولان امنیتی پروان می‌خواهیم که در تأمین امنیت مردم پروان کوشش جدی خود را به‌خرچ دهند، پس از این که هوا گرم می‌شود، اگر جلو این حملات و انفجارها گرفته نشود، وضیعت بدتر خواهد شد.
به گفتۀ او، ولایت پروان بسان سایر ولایات کشور مانند؛ هلمند، بدخشان، کندز، بغلان و …. دستخوش ناامنی‌ است و ترور، انفجار و ایجاد اختناق در این اواخر در این ولایت افزایش یافته که نگرانی جدی مردم را برانگیخته است.
او می‌گوید: دولت باید یک راهبرد ملی را به سطح کشور راه‌اندازی کند و جلو این ناامنی‌ها را در تمام ولایات بگیرد.
آقای خواصی با بیان این‌که هدف از انتحاری امروز دشمنی با مردم ملکی بود، می‌گوید: در ساحه‌یی که مردم ملکی مصروف دست فروشی و … استند، انتحار و انفجار صورت می‌گیرد؛ این خود نشان دهندۀ دشمنی با مردم ملکی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.