حکمتیار هفته آینده می‌آید

گزارشگر:یک شنبه 19 ثور 1395 - ۱۸ ثور ۱۳۹۵

mandegar-3مسوولان شورای عالی صلح اعلام کردند که گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی برای امضای توافق‌نامۀ صلح با رییس‌جمهور غنی و رییس این شورا به کابل می‌آید.
محمد اسماعیل قاسمیار، مشاور روابط بین‌الملل شورای عالی صلح گفته است، او هفته آیندۀ برای امضای توافق‌نامۀ صلح با رییس‌جمهور و پیر سید احمد گیلانی، رییس شورای عالی صلح به کابل سفر خواهد کرد.
به گفته او، شماری از اعضای حزب اسلامی مدعی هستند، آقای حکمتیار در افغانستان به سر می‌برد و پیش از دیدارش با مقامات دولتی، در این زمینه جزییات نخواهند داد.
در همین حال، گزارش شده که حکمتیار از حکومت خواسته همزمان با امضای این تفاهم‌نامه، تمامی جنگجویان حزب اسلامی از زندان‌های افغانستان آزاد شوند.
قبل از این یک منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری مرکزی اعطای «لقب اعزازی» توسط دولت به گلبدین حکمتیار و خروج نیروهای خارجی از افغانستان تا پنج سال آینده را از شریط حکمتیار عنوان کرده بود.
آقای حکمتیار همچنان بازنگری توافق‌نامه‌های دولت افغانستان با کشورهای خارج، بیرون‌شدن تمام رهبران حزب اسلامی از فهرست سیاه جهانی و رهایی زندانیان این حزب را از شرایط دیگر این حزب خوانده بود.
اکنون گفته می‌شود که هنوز دولت افغانستان و حزب اسلامی در مورد رهایی زندانیان این حزب، خارج‌شدن نام اعضای برجستۀ آن از فهرست سیاه جهانی و برداشته شدن تحریم جهانی علیه این حزب، به توافق نهایی نرسیده‌اند.
حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، از گروه‌های مخالف مسلح دولت است که در پانزده سال گذشته در مواردی با دولت جنگنده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.