سخنگوی وزارت دفاع ملی: جنرال عبدالله خان عضو گروه طالبان نبوده است

گزارشگر:ناجیه نوری/ دوشنبه 20 ثور 1395 - ۱۹ ثور ۱۳۹۵

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش نشر شده در روزنامه ماندگار مبنی بر این‌که دگر جنرال عبدالله‌خان سرپرست جدید وزارت دفاع ملی عضو گروه طالبان بوده، می‌گوید که جنرال عبدالله خان عضو گروه طالبان نبوده است.
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی، جنرال عبدالله خان را یک جنرال کارکشته و باتجربه دانسته و رابطه او با گروه طالبان را رد می‌کند.
mandegar-3روزنامه ماندگار در گزارش روز شنبه هفته جاری خبری را تحت عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی عضو گروه طالبان بود به نشر رسانید.
این خبر به نقل از عتیق‌الله امرخیل آگاه نظامی و جنرال بازنشسته نشر شده است.
اما وزارت دفاع ملی با رد این ادعا می‌گوید: جنرال عبدالله خان یک افسر مسلکی است که هم در مکتب نظامی و هم در دانشگاه نظامی تحصیل کرده و توانایی نظامی مسلکی دارد.
وزیری ادعا دارد که جنرال عبدالله خان، وظایف مختلف مهم نظامی را در افغانستان به عهده داشته و تجربه کافی در بخش‌های مختلف نظامی دارد.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی: جنرال عبدالله خان یک زمانی قوماندان قوای سرحدی بود و در بخش‌های قول اردو ایفای وظیفه کرده و رییس تفتیش، رییس اوپراتیف و رییس تعلیم و تربیه وزارت دفاع ملی بوده است.
او تاکید کرد: جنرال عبدالله خان قوماندان ۳۰۱ سیلاب بود و دربخش‌های مختلف وزارت دفاع ملی تجربه کافی دارد، بنابراین یک فرد شایسته برای وزارت دفاع ملی می‌باشد.
وی همچنان گفت: سرپرست جدید وزارت دفاع ملی با تجارب کافی که دارد می‌تواند جنگ را مدیریت و رهبری کند و چون افسران با او آشنایی دارند، بنابراین فرد مناسب برای وزارت دفاع ملی است.
وزیری در خصوص اینکه معرفی جنرال عبدالله خان به عنوان سرپرست از لحاظ قواعد نظامی نادرست است گفت: چون فصل جنگ است، بنابراین معرفی به عنوان سرپرست یک اقدام خوب است تا در میدان نبرد کمبودی احساس نگردد.
او گفت: کسانی که در رژیم طالبان حاضری امضا کرده اند و شامل دولت بوده اند، به معنای این نیست که با طالبان همدست بوده باشند.
سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد ستانکزی می‌گوید: ستانکزی یک مدیر خوب و یک رهبر خوب برای وزارت دفاع ملی بود و او توانسته بود یک تیم بسیار خوبی دراین وزارت ایجاد کند و هم‌آهنگی بسیار خوبی را میان وزارت دفاع ملی و امنیت ملی ایجاد کرده بود.
او گفت: آقای ستانکزی، هم یک مدیر ملکی موفق بود و هم یک مدیر نظامی بسیار توانمند و همین طورهمکار بسیار خوب سربازان اردوی ملی بود.
این درحالیست که رییس جمهور غنی،‌ پنجشنبه هفته گذشته، در احکام جداگانه، دگر جنرال عبدالله خان رییس ارکان ستر درستیز وزارت دفاع را به عنوان سرپرست این وزارت و مصعوم ستانکزی سرپرست پیشین وزارت دفاع را به عنوان وزیر مشاور و سرپرست جدید ریاست عمومی امنیت ملی معرفی کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.