پاکستان به گروه های مخالف دولت افغانستان خود را آماده مذاکره سازید

گزارشگر:سه شنبه 21 ثور 1395 - ۲۰ ثور ۱۳۹۵

پاکستان به تازه‌گی اعلام کرده است که تامین امنیت افغانستان مسوولیت نیروهای امنیتی این کشور است و هیچ اقدام نظامی برای محدود کردن آشفتگی‌ها در افغانستان نخواهد کرد.
اعزاز چودهری معاون وزیرخارجه پاکستان گفته است: نابودی گروه‌های تروریستی بستگی به همکاری‌های مشترک دارد و اقدام نظامی علیه این mandegar-3گروه‌ها بدون همکاری‌های نظامی آمریکا سازنده نیست.
او گفت: برای کاهش آشفتگی‌ها درافغانستان، تمام گروه‌ها و عناصر باید خشونت را کنار بگذارند و به مذاکره با دولت افغانستان آماده شوند.
از سویی هم چودهری ادامه‌ نبرد با تروریست‌ها را وابسته به همکاری‌های آمریکا به این کشور می‌داند و شرط‌های ییشنهاد شده‌ واشنگتن برای فروش جنگنده‌های F16 به این کشور را رد می‌کند.
او گفته است که هیچ مبلغی برای خرید جنگنده‌های F16 به آمریکا نخواهد داد؛ مگر این که ایالات متحده‌ آمریکا در ازای ۴۳۰ میلیون دلار – پول تعهد شده از کمک نظامی خود – این جنگنده‌ها را به پاکستان تحویل دهد.
افزون بر این وی همچنین گفته است که حکومت این کشور هیچ گونه حمایت از گروه داعش ندارد و این پدیده از کشورهای عربی وارد منطقه شده است.
شبکه یک افغانستان گزارش داد: کنگره ایالات متحد آمریکا ماه پیش به پرداخت ۴۳۰ میلیون دلار هزینه خرید ۸ جنگنده‌ F16 خودداری کرد و آنرا به عملکرد این کشور به بر ضد شبکه‌ حقانی مشروط کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.