جنرال امرخیل: دولت مرکزی به امنیت غزنی توجه نمی‌کند

گزارشگر:شنبه 8 جوزا 1395 - ۰۷ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3جنرال امین‌الله امرخیل فرمانده پولیس غزنی می‌گوید که ناامنی‌ها در ولایت غزنی افزایش یافته و دولت مرکزی توجهی به امنیت این ولایت ندارد.
آقای امرخیل به خبرگزاری رصد گفت که در پی مرگ ملا اختر منصور رهبر پیشین طالبان، تحرکات این گروه در ولایت غزنی افزایش یافته و حملات گسترده‌یی را در ولسوالی‌های مختلف این ولایت به راه انداخته‌اند.
به گفتۀ آقای امرخیل، نیروهای امنیتی این ولایت حدود ۳۶ تا ۴۰ حمله را در مناطق مختلف این ولایت علیه گروه طالبان به راه انداخته که تلفات سنگین را به این گروه وارد ساخته است.
اما آقای امرخیل با انتقاد از دولت مرکزی گفت که ولایت غزنی در بخش امنیت مثل تمامی بخش‌های دیگر به فراموشی سپرده شده است. او گفت با وجودی که غزنی، ولایتی با مساحت بزرگ است و همواره فعالیت شورشیان در این ولایت قوی بوده اما رهبری دولت، مثل ولایات دیگر در قسمت راه‌اندازی عملیات مشترک تصفیوی و عملیات شبانه در این ولایات، توجهی نکرده است.
پیشتر عارف رحمانی نمایندۀ مردم غزنی در مجلس نمایندهگان در صفحۀ فیسبوک خود از سقوط ولایت غزنی هُشدار داده بود.
او در صحفۀ فیسبوک خود نوشته بود با وجودی که حملات گروه طالبان تشدید یافته اما شماری از فرماندهان مهم اردوی ملی در این ولایت در رخصتی به سر می‌برند.
آقای امرخیل نیز با تایید این خبر گفت که متاسفانه چنین چیزی در ولایت غزنی واقعیت دارد.
فرمانده پولیس غزنی گفت که از چهار روز به این‌سو گروه طالبان حدود ۳ هزار جنگ‌جو را در ۱۳۳ گروپ جنگی درنقاط مختلف غزنی مستقر کرده است.
آقای امرخیل گفت که بیشتر نفوذ طالبان در ولایت غزنی در ولسوالی‌های اندر، گیرو، گیلان، قره‌باغ و ناوه بوده و در این قسمت‌ها نیروهای جنگی خود را آرایش کرده و آماده‌ی حمله به مرکز شهر شده‌اند.
آقای امرخیل که از جبهۀ جنگ در ساحه قیاق ولایت غزنی در قسمت غربی شهر غزنی با خبرگزاری رصد صحبت می‌کرد گفت که گروه طالبان در مسیر راه‌های بزرگ و راه‌های منتهی به ولسوالی‌های هزاره‌‌نشین این ولایت، جنگ‌افزارهای سنگینی را نصب کرده و نیز مسیر راه‌ها را ماین‌گذاری کرده‌اند.
به گفتۀ آقای امرخیل، ماین‌گذاری در ولایت غزنی از سوی گروه طالبان، یک مشکل بزرگ در برابر مردم این ولایت می‌باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.