لشکرکشی طالبان در هلمند

گزارشگر:سه شنبه 11 جوزا 1395 - ۱۰ جوزا ۱۳۹۵

شورای ولایتی هلمند هشدار داد که در صورت عدم رسیدن پشتیبانی هوایی و نیروی کمکی و تجهیزات تا ۴۸ ساعت دیگر شهر لشکرگاه سقوط خواهد کرد.
کریم اتل رییس شورای ولایتی هلمند در نشست خبری گفت: برای حفظ مناطق لشکرگاه، حکومت باید به طور سریع توجه جدی کند.
رییس شورای ولایتی هلمند می‌گوید، بر بنیاد آمارهای آنان تا حال ۹۲ پولیس کشته و زخمی شده و طالبان تاحال به ۱۲ پاسگاه نیروهای امنیتی در mandegar-3ولسوالی‌های گرشک، نادعلی، مارجه و کندک شاهراه این ولایت تسلط یافته اند.
عمر زواک سخنگوی والی هلمند گفته بود که طالبان حملات گروهی خود را به مناطق مختلف ولایت هلمند آغاز کرده‌اند.
به گفته زواک، در حال حاضر درگیری میان نیروهای امنیتی با طالبان در پایگاه‌های نظامی ولسوالی‌های ناد علی و نهر سراج ولایت هلمند ادامه دارد.
برخی از مقامات اعلام کردند که در اثر حمله طالبان به پاسگاههای امنیتی در هلمند حدود ۱۸ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
در ادامه عمر زواک افزود: طالبان توانسته‌ اند در نتیجه حملات خود سه پاسگاه نیروهای پولیس را در ولسوالی‌های مذکور به تصرف خود در آورد.
حمله به گرشک
طالبان شب گذشته به ولسولی گرشک حمله کرده و ۴ پاسگاه نیروهای پولیس این ولسوالی را هدف قرار دادند. مسؤولان امنیتی می‌گویند که در نتیجۀ درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان ۶ پولیس کشته ‌شده و ۱۱ تن دیگر از آنان زخم برداشته اند. تاحال جزییات دربارۀ تلفات طالبان در دست نیست.
محمداسمائیل، فرمانده پولیس گرشک با بیان این خبر می‌گوید که این درگیری برای شش ساعت ادامه داشت و اکنون وضعیت به حالت عادی برگشته و نیروهای امنیتی در ساحه جابه‌جا شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.