رییس مجلس: فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی روز دوشنبه به بحث گرفته می‌شود

- ۱۶ جوزا ۱۳۹۵

mandegar-3رییس مجلس نماینده‌گان می‌گوید که در مورد فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی به روز دوشنبه تصمیم گرفته می‌شود.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس که در نشست دیروز شنبه ۱۵ جوزا صحبت می‌کرد گفت، بحث انتخابات و روشن شدن سرنوشت فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی یک بحث عاجل است و مجلس روز دوشنبه در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.
آقای ابراهیمی افزود: «طرح تعدیل فرما تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی فردا (امروز) در نشست مشترک کمیسیون‌های مجلس به بحث گرفته می‌شود و از همه کمیسیون‌های می‌خواهیم که گزارش‌گران شان را در این نشست بفرستند».
به گفتۀ آقای ابراهیمی، تصویب این طرح برای مردم افغانستان مهم است و امید که نهایی شود تا مجلس به این که ارادۀ برای برگزاری انتخابات ندارد، متهم نگردد.
او خطاب به نماینده‌گان مجلس یاد آور شد: «تأکید می‌کنم که این فرمان از سوی مجلس رد نشود و باید تایید تا به طرف انتخابات برویم».
رییس مجلس تأکید ورزید که برگزاری انتخابات خواست مردم است و جامعه جهانی هم ادامه کمک‌هایش را به اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات منوط کرده است.
فرمان تقنینی تشکیل، وظایف و صلاحیت‌های اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی (اصلاح نظام انتخاباتی) از چند هفته به این سو روی میز مجلس قرار دارد.
این در حالی است که رییس‌جمهور نیز در دیدار با روسای مجلسین شورای ملی هفته گذشته گفته است که برای تسریع روند انتخابات دو کمیسیون را برای تأمین امنیت انتخابات و تأمین مصارف مالی آن موظف کرده است.
به گفتۀ رییس‌جمهور، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی قرار است در خزان امسال برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.