دستور رییس جمهور به نیروهای ارتش در ننگرهار: داعش را در یک هفته از بین ببرید

گزارشگر:شنبه 26 سرطان 1395 - ۲۵ سرطان ۱۳۹۵

رییس جمهور غنی در سفر خود به جلال‌آباد در شرق کشور به مسوولان قول‌اردوی ۲۰۱ سیلاب، دستور داده است که در مدت یک هفته از قدرت قوی علیه داعش کارگیرند و این گروه را در این مدت از ولایت ننگرهار از میان بردارند.
آقای غنی روز جمعه ۲۵ سرطان به هدف بررسی وضعیت امنیتی در شرق کشور با وزیران داخله و دفاع به ولایت ننگرهار سفر کرد.
mandegar-3در خبرنامه‌یی که دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار منتشر کرده، از قول رییس‌جمهور نوشته است که پس از این مرکزیت عملیات شفق در زون شرق کشور قرار دارد و تمامی عملیات‌ نظامی نیروهای امنیتی کشور، از همین‌جا تنظیم می‌شود.
عملیات شفق، نام عملیات نظامی نیروهای امنیتی کشور است که بهار امسال با رویکرد تهاجمی علیه گروه طالبان و دیگر گروه‌های جنگ‌جو به راه انداخته شده است.
پیشتر وزارت داخله اعلان کرده بود که هدف از این عملیات، از بین بردن رهبران و افراد کلیدی گروه طالبان است.
این در حالی است که طالبان نیز بهار امسال عملیات‌شان را تحت‌نام عملیات عمری به راه انداخته‌اند.
آقای غنی و دو وزیر امنیتی کشور در حالی به ننگرهار سفر کرده است که گروه‌های داعش و طالب در شرق کشور فعالیت‌های خود را بیشتر کرده است.
در این اواخر حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی علیه گروه داعش در ننگرهار نیز شدت گرفته است.
پیش از این، دفتر مطبوعاتی ننگرهار خبرداده بود که در عملیات هوایی نیروهای خارجی، ایستگاه رادیوی تبلیغاتی داعش منهدم شده است.
طبق گزارش‌ها، ولایت ننگرهار در شرق کشور یکی از پایگاه‌های مهم گروه داعش در کشور به شمار می‌رود که این گروه توانسته‌اند حد اقل ۸ مکتب را با هزینه‌ی دولت اداره کند و برای کودکان، جهاد و بمب‌گذاری را آموزش دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.