نگرانی باشنده‌گان خیرخانه از وضعیت امنیتی: فرماندهی پولیس کابل بی‌مسوولیت است

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ چهارشنبه 30 سرطان 1395 - ۲۹ سرطان ۱۳۹۵

برخی از پایتخت نشینان با نگرانی از افزایش جرایم جنایی در کابل منسوبان امنیتی را متهم می‌کنند که در تأمین امنیت شهروندان کوتاهی می‌کنند.
آنان از افزایش جرایم جنایی و قتل‌ها در شهر کابل به ویژه ساحۀ خیر خانه ابراز نگرانی کرده می‌گویند که گشت و گذار افراد مسلح غیر مسوول در این ساحه محسوس است و این مسأله نگرانی مردم را برانگیخته است.
mandegar-3این درحالی است که در جریان دو هفته اخیر شش قتل در ساحۀ خیرخانه کابل صورت گرفته و در این منطقه به چهره دو بانوی جوان نیز اسید پاشیده شده است.
اما، مسوولان پولیس در حوزه یازدهم خیرخانه شهر کابل می‌گویند: سه قضیه قتل در این ساحه صورت گرفته و قاتلان آن توسط پولیس بازداشت شده‌اند.
کبیر احمد برمک، آمر حوزه یازدهم پولیس شهر کابل در مصاحبه با روزنامۀ ماندگار می‌گوید: در ساحه حوزه یازده‌هم پولیس شهر کابل تا هنوز سه حادثه قتل صورت گرفته است که قاتلان آن از طرف منسوبان پولیس این حوزه بازداشت شده‌اند.
آقای برمک افزود: یک حادثه قتل در مربوطات این حوزه پس از مشاجره لفظی میان دو تن صورت گرفت و قاتل از طرف منسوبان حوزه یازدهم پولیس کابل بازداشت شده و به نهادهای مربوطه تسلیم داده‌شده است.
در همین حال، آقای برمک اضافه کرد که یک افسر ارتش ملی نیز برادر زاده خود را در این ساحه به قتل رسانیده که بازداشت شده ‌است.
او همچنان گفت که در گولایی پارک ساحه خیرخانه یک جوان ۲۲ ساله یک جوان۲۵ ساله را با تنفکچه دولتی به قتل رسانیده است و قاتل در کوتل خیرخانه بازداشت شده است.
به گفتۀ او، تمام قضایای قتل که در ساحه این حوزه امنیتی اتفاق افتاده است، سازماندهی شده نبوده و منسوبان پولیس حوزه یازدهم قاتلان را بازداشت کرده و به نهادهای مربوطه تسلیم کرده اند.
آقای برمک افزود: بیشتر قضایای قتل که در این ساحه اتفاق می‌افتد، ناشی از خصومت‌های خانواده‌گی است.
این درحالی است که برخی از باشنده‌گان خیرخانه کابل از افزایش افراد مسلح غیر مسوول در این ساحه ابراز نگرانی کرده می‌گویند: بدامنی و بی‌بند و باری در ساحه خیرخانه افزایش یافته است و از طرف شب هیچ فردی گشت و گذار کرده نمی‌تواند.
آنان فرماندهی امنیه کابل را متهم به غفلت‌وظیفه‌یی کرده می‌گویند که اسلحه‌های بدون مجوز قانونی در این ساحه نزد هر فردی پیدا می‌شود و منسوبان امنیتی به خصوص حوزه‌های پولیس ساحه توجهی نمی‌کنند.
در همین محال، برخی از کابران فیسبوک نیز از بدامنی‌ها اخیر در ساحه خیرخانه ابراز نگرانی کرده خواهان توجه جدی مسوولان امنیتی در مورد شدند.
مصدق پارسا خبرنگار در رخنمای خود نگاشته است، خیرخانه این روزها مملو از خبرهای پی‌در‌پی ترور و وحشت است. در همین هفته نزدیک به ده تن در چند رویداد مختلف به گلوله بسته‌شده ‌ یا مورد تیزاب‌پاشی قرار گرفته اند.
آقای پارسا نگاشته است که ظاهراً ناامنی‌های شمال کشور، گوشۀ شمالی پایتخت که در سال‌های اخیر کمتر دستخوش ناامنی بوده است را نیز به چالش کشیده است. در این اواخر گشت و گذار افراد مسلح در این قسمت شهر محسوس است، مسوول و نا مسوول بودن شان را شما تعیین کنیـد.
هم‌چنان، سالم وحدت فعال جامعۀ مدنی در رخنمای خود نگاشته است که باز هم قتل دیگر در خیرخانه، اینبار یک دکاندار در حصۀ دوم خیرخانه توسط شخص ناشناسِ مهاجم به ضرب گلوله کشته شده است.
او گفته که روز قبل در حصۀ سوم خیر خانه به روی دو دختر اسید پاشیدند و چند روز قبل سه برادر را در این ساحه به شکل وحشیانه به قتل رساندند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.