اتمر: روسیه برای کمک نیروهای هوایی افغانستان آماد‎ه‌گی نشان داده است

گزارشگر:شنبه 9 اسد 1395 - ۰۸ اسد ۱۳۹۵

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با نیکولای پتروشووف، مشاور امنیت ملی ورسیه دیدار کرد. آقای اتمر می‎گوید که مسکو برای کمک به نیروهای هوایی افغانستان آماد‎گی نشان داده‌است.
وی افزود که هیئت افغانستان در سفر به روسیه، از این کشور خواستار ترمیم و خدمات هلی کوپتر‎های ام‎آی -۳۵ شده است.
وی افزود که گفت‌وگوها را با ۱۳ تن از مقام‌های نظامی، دیپلومات‎ها، امنیتی و وزیران این کشور برگذار کرده‌است و دربارۀ گسترش روابط نظامی و امنیتی دو جانبه به خاطر مبارزه در برابر تروریزم و حمایت از نیروهای هوایی افغانستان، بحث کرده است.
وی در یک مصاحبه با یکی از رسانه‎های این کشور گفته است که افغانستان علاقه‌مند در بهبود همکاری با روسیه در کار مبارزه علیه تروریزم بین‎المللی است.
وی گفت: دلیل که من اینجا استم این است که از روسیه درخواست کمک برای مبارزه با داعش نمایم. کمک روسیه در پیکار با تروریزم بسیار اثرگذار خواهد بود.
او که برای به دست آوردن کمک‎های نظامی روسیه به مسکو رفته است، می‎گوید انتظار دارد که صفحۀ تازه‎یی از همکاری‌ها میان کابل و مسکو باز شود.
مشاور شورای امنیت ملی در این سفر با رییس جمهور، وزیردفاع، مشاور امنیت ملی و مقام‎های دیگر روسیه در باره همکاری‎های نظامی میان دو کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.
وی همچنان به رسانه‎های این کشور گفته است که افغانستان علاقمند است تا چرخبال‎های ام‌آی -۳۵ را برای مبارزه با تروریزم از روسیه خریداری کند.
وی تأکید کرد: ما برای پیکار در برابر گروه‎های تروریستی نیاز به چرخرخبال‎های جنگی و سلاح‎های دیگر هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.