حنیف اتمر در کندز: تروریستان را خانه به خانه تعقیب می‌کنیم

گزارشگر:چهار شنبه 13 اسد 1395 - ۱۲ اسد ۱۳۹۵

مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان دیروز (سه شنبه-۱۲ سنبله) در دیدار از ولایت کندز، بر سرکوب و به زیر کشیدن طالبان در این ولایت تأکید کردند. وزرای دفاع ملی و امور داخله کشور، مشاور شورای امنیت و فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در رأس هیأتی به ولایت کندز رفتند.
حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی کشور گفت که ترویستان را در این ولایت، لانه به لانه و خانه به خانه تعقیب می‌کنیم و از بین می‌بریم. مشاور mandegar-3شورای امنیت ملی کشور به مردم کندز اطمینان داد که حکومت مرکزی در خصوص وضعِ امنیتی این ولایت مصمم است و به زودی در وضعیت این ولایت تغییرات چشم‌گیری رونما خواهد شد. آقای اتمر گفت که این جنگ از خارج از پاکستان ذریعۀ «ای.اس.ای» در اتخاذ به تروریستان بین‌المللی علیه ملت ما تحمیل شده و به پیش بُرده می‌شود و جنایت‌کارانه خلاف تمامی اصول و روابط بین المللی همین تروریزم عیله کشور ما تمویل کرده و به آن ادامه می‌دهد.» اسدالله عمرخیل والی کندز در نشستی با حضور مقام‌های امنیتی گفت که اگر به وضعِ فعلی این ولایت به موقع توجه نشود، دامنۀ نا امنی از ولایت به کشورهای آسیای میانه نیز کشانیده خواهد شد.
آقای عمرخیل بیان نمود که هم اکنون مردم کندز از همه چیزی مقدم به امنیت اولویت می‌دهند.
او تصریح کرد: “اگر این ولایت از گروگان‌گیری این دشمن انسانیت خلاص نشود و همین حالا همین دشمن ما آهسته آهسته به طرف روسیه هم پای خود را دراز کرده ‌است و می‌خواهد به شکلی از اشکال روابط خود را مستحکم بسازند و تا به حال ممکن یک اندازه هم‌کاری هم با این‌ها شده باشد و در آینده خطر زیاد متوجه ما خواهد شد.”
از سویی هم شماری از متنفذان و بزرگان اقوام ساکن ولایت کندز، از این مسوولان بلندرتبۀ دولتی که وارد کندز شده بودند، خواستند تا به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نمایند و برای بیرون رفت بحرانِ کنونی کندز راحل جست‌وجو کنند، تا مردم دریک فضای آرام بدون کدام نگرانی زندگی نمایند.
میرزا محمد لغمانی یکتن از متنفذان این ولایت در این خصوص چنین گفت: در هر طرف مرکز کندز طالبان در یک کیلومتر و دو کیلومتری حضور دارند و این قوت‌ها و تانگ‌ها به ‌خاطر چی به این‌جا آمده اند و هیچ بدرد ما نخورده ‌است و این مسوولان ما را فریب می‌دهند و حکومت را فریب می‌دهند.”
در این حال، جنرال جان نیکولسن فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان، به مسوولان محلی کندز و باشندگان این ولایت اطمینان داد که آنان در خصوص همکارهای همه‌جانبۀ شان با نیروهای امنیتی افغانستان مصمم هستند.
آقای نیکولسن علاوه کرد که به زودی کندز از وجود طالبان مسلح تصفیه خواهد شد. او گفت: ما عملیات تحت نام شفق را از ولایت کندز آغاز کرده بودیم، در همین‌ جا به پایان می‌رسانیم و توجه بیش‌تر ما به ولایت بدخشان و به‌ خصوص به کندز است، من درد مردم کندز را حس می‌کنم.”
وزرای دفاع و امور داخلۀ افغانستان هم به باشنده‌گان کندز تعهد سپُردند که به زودی در این ولایت عملیات گستردۀ نظامی راه‌اندازی می‌شود، تا این ولایت را به گونۀ کامل از موجودیت طالبان مسلح تصفیه نمایند.
این مقامات در حالی از کندز دیدن نمودند که این ولایت با تهدیدات بلندی امنیتی روبه رو بود و افزودن بر آن هم اکنون در ولسوالی‌های قلعۀ‌زال و دشت ارچی این ولایت درگیری شدید میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.