در عملیات واپس‌گیری خواجه غار محافظ والی کشته و فرمانده پولیس زخمی شد

گزارشگر:سه شنبه 2 سنبله 1395 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۵

مسوولان محلی ولایت تخار می‌گویند که فرمانده امنیه این ولایت در عملیات بازپس‌گیری ولسوالی خواجه‌غار زخمی شده است.
مریم کوفی نماینده مردم تخار در مجلس نمایندگان گفت که ولسوالی خواجه‌غار که یک‌شنبه شب به تصرف جنگ‌جویان طالب در آمده بود، صبح روز دوشنبه ۱ سنبله، حوالی ساعت ۸ و نیم به تصرف نیروهای امنیتی در آمده است.
به گفته خانم کوفی در عملیات بازپس‌گیری این ولسوالی که قوماندان امنیه رفته بود، در جنگ با گروه طالبان به‌صورت سطحی جراحت برداشته است.
طبق گزارش رسانه‌ها در عملیات بازپس‌گیری ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار، قوماندان امنیه و والی این ولایت هر دو به محل جنگ رفته‌اند.
سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار گفته است که در جنگ ولسوالی خواجه‌غار، یک محافظ والی کشته شده و ۲ تن دیگرشان هم زخمی شده‌اند.
طبق معلوماتی که دفتر مطبوعاتی والی تخار در اختیار رسانه‌ها قرار داده، شب گذشته جنگ‌جویان طالب با استفاده از تانک‌های دولتی که از ولایت کندز در اختیار گرفته بودند، بالای ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار هجوم می‌آورند که با اغفال نیروهای دولتی، این ولسوالی را تصرف می‌کنند.
اکنون ساختمان ولسوالی خواجه غار به دست نیروهای دولتی افتاده است اما جنگ در نقاط مختلف این ولسوالی، جریان دارد.
از سویی هم، مریم کوفی نماینده مردم تخار می‌گوید که طالبان با آن‌که ولسوالی خواجه‌غار را به تصرف خویش در آورده بودند، اما به هیچ اسناد مهم دولتی دست نیافته‌اند.
به گفته این نماینده مردم، این بار اول نیست که طالبان بالای ولسوالی خواجه‌غار یورش می‌برند و این ولسوالی را به تصرف خود در می‌آورند. او گفت مسوولان محلی ولسوالی خواجه‌غار با توجه به آسیب‌پذیری این ولسوالی از سوی طالبان، اسناد مهم دولتی را در ولسوالی نه، بلکه در جاهای دیگر نگهداری می‌کنند تا به دست جنگ‌جویان طالب نیفتند.
ولسوالی‌های خواجه‌غار و درقد ولایت تخار از آسیب‌پذیرترین ولسوالی‌های ولایت تخار به شمار می‌روند که بارها مورد حمله‌ی گروه طالبان قرار گرفته‌اند.
تا هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارات و تلفات در ولسوالی خواجه‌غار در دست نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.