کرزی به پاکستان: تروریسم مار است

- ۲۱ عقرب ۱۳۹۱

تروریسم یک مار است و وقتی شما یک مار را تربیت می‌کنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید فقط به خانه همسایه شما برود.

رییس‌جمهور کرزی پاکستان را به کوتاهی در مبارزه با طلبان در مناطق قبایلی این کشور متهم کرده است.
آقای کرزی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN- IBN هند، تروریسم یک مار است و وقتی شما یک مار را تربیت می‌کنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید فقط به خانه همسایه شما برود. وقتی که حمله به ملاله یوسف‌زی رخ داد آقای کرزی در سفر به هند گفته است: دولت وی به تعقیب حمله‌کننده‌گان به ملاله خواهد پرداخت.
استقبال از روز ملاله
روسای جمهوری افغانستان و پاکستان نیز به مناسبت تعیین روز شنبه به عنوان روز ملاله از سوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل هر کدام به طور جداگانه متعهد شدند تا با نفرت مرگبار طالبان از تحصیل دختران مقابله کنند.
پاکستان، تحصیل دختران را به عنوان راهی برای غلبه بر افراطیون طالبان که ماه گذشته میلادی ملاله یوسف‌زی را هدف حمله قرار دادند، عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین یک طومار در حمایت از ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی که به دلیل حمایت از تحصیل دختران هدف حمله طالبان قرار گرفت، از سوی گوردون براون، فرستاده ویژه سازمان ملل در زمینه تحصیل جهانی به اسلام آباد تحویل داده شد.
آصف علی زرداری، رییس‌جمهور پاکستان حمله طالبان به ملاله یوسف‌زی در تاریخ ۹ اکتبر در دره سوات این کشور را به عنوان تلاشی به منظور از بین بردن آینده پاکستان عنوان کرد.
آصف علی زرداری در حالی که طوماری حاوی یک میلیون امضا در حمایت از ملاله یوسف‌زی را از گوردون براون دریافت کرد، گفت: حمله‌کنندگان به وی تنها به دنبال کشتن یک دختر کشور پاکستان نبودند. آنها تلاش می‌کنند تا پاکستان را بکشند.
معظم خان، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد که رهبران این کشور قاطعانه معتقدند که تحصیل دختران به جنگ با نیروهای افراطی کمک می‌کند.
ملاله یوسف‌زی در حال معالجه در بیمارستانی در انگلیس به سر می برد.
روز شنبه در شهر زادگاه وی در پاکستان یعنی شهر مینگورا در دره سوات صدها دانش‌آموز برای درمان زودهنگام ملاله یوسف زی دعا کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.