نشست سه روزه کابل- اسلام آباد در خصوص راه‌های رسیدن به صلح

- ۲۲ عقرب ۱۳۹۱

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، کابل و اسلام آباد در روزهای آینده مذاکرات سه روزه‌یی را در خصوص دستیابی به صلح در افغانستان انجام خواهند داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی “نیوز” پاکستان، روابط میان این دو کشور همسایه اغلب متشنج بوده و کابل، پاکستان را به حمایت از طالبان در حمله به نیروهای افغان متهم کرده است.
پاکستان همواره این اتهامات را رد کرده و گفته است متعهد به مبارزه با طالبان بوده و فعالانه با شبه نظامیان مبارزه می‌کند.
یک هیات شورای عالی صلح افغانستان به رهبری صلاح الدین ربانی که ریاست این شورا را بر عهده دارد، روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد تا با آصف علی زرداری و راجه پرویز اشرف، رییس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان و همچنین وزیر امور خارجه و رییس ارتش این کشور دیدار و مذاکره کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان اعلام شد: صلاح الدین ربانی توسط حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان دعوت شد تا به این کشور سفر کرده و با مقامات بلندپایه این کشور در خصوص فرآینده صلح و آشتی در افغانستان مذاکره کنند.
سال گذشته میلادی در ماه سپتامبر مذاکرات مشابهی در پاکستان انجام شد که ترور برهان الدین ربانی، رییس سابق شورای عالی صلح افغانستان آن را نیمه کاره گذاشت. در این میان وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: مذاکرات مهمی در خصوص وضعیت نیروهای امریکایی باقی مانده در افغانستان پس از خروج ناتو در سال ۲۰۱۴ از این کشور قرار است در روزهای آینده در شهر کابل آغاز شود.
یکی از مسایل اصلی توافق این مذاکرات مساله مصونیت قضایی سربازان امریکایی در دادگاه‌های افغانستان خواهد بود.
واشنگتن در عراق پس از آنکه نتوانست در خصوص مصونیت قضایی سربازانش به توافق برسد از این کشور خارج شد و رییس‌جمهور افغانستان هشدار داده که مشکلات مشابهی ممکن است در افغانستان رخ دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.