طعنۀ نخست‌وزیر هند به پاکستان: زنده‌گی الهام‌گرفته از تروریسم چه‌گونه زنده‌گی‌‌‌یی‌ست؟!

گزارشگر:سه شنبه 26 اسد 1395 - ۲۵ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3نخست وزیر هند روز دوشنبه در سخنرانی به مناسبت روز استقلال هند، از پاکستان انتقاد کرد. وی در عین حال از اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشمیر اجتناب کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز به مناسبت روز استقلال کشورش در محل بنای تاریخی «قلعه سرخ» در محله قدیمی شهر دهلی به ایراد سخنرانی پرداخت. این سومین سخنرانی مودی ۶۵ ساله به عنوان نخست وزیر هند در سالگرد روز استقلال هند بود و با توجه به این که ۹۴ دقیقه به طول انجامید طولانی ترین سخنرانی او در این مناسبت بوده است.
او در این سخنرانی تلاش کرد عمده انرژی خود را صرف تاکید بر دستاوردها و تلاش هایش به منظور ایجاد پیشرفت و وحدت ملی در هند کند هر چند که پاکستان را نیز مورد عتاب قرار داد.
مودی در این سخنرانی که در فضای باز و در ضمن برقراری تدابیر شدید امنیتی ایراد شد با طعنه به پاکستان پرسید: «این زندگی الهام گرفته از تروریسم چه گونه زندگی است؟ این چه نوع نظام دولتی است که از تروریسم الهام گرفته است؟همین که دنیا این موضوع را بداند برای من کافی است.»
این سخنرانی در حالی ایراد شد که گروهی از مردان مسلح به یک مقر پولیس در شهر سرینگر مرکز کشمیر تحت کنترل هند حمله کرده و یک افسر را کشته و ۱۰ نیروی دیگر امنیتی را نیز زخمی کردند. پولیس اعلام کرد که دو شبه نظامی عامل این حمله را کشته است. ارتش هند نیز اعلام کرد عملیات نفوذ شبه نظامیان از خاک پاکستان به شمال کشمیر را ناکام گذشته و سه شبه نظامی را کشته است.
مودی در ادامه سخنرانی خود به تلاش‌های دولتش برای بهبود زندگی مردم عادی هند و دستاوردهای به دست آمده در زمینه برق رسانی به روستاها و بهبود وضعیت مالی و بهداشت و درمان پرداخت.
او همچنین در این سخنرانی به مهمترین اصلاحات اقتصادی دولتش با تصویب یک اصلاحیه کلیدی که راه را برای اجرای طرح جدید «مالیات کالاها و خدمات» هموار می‌کند پرداخته و تاکید کرد، این طرح باعث «نیرو بخشی» به اقتصاد خواهد شد.
مودی که در این سخنرانی، دستاری به رنگ قرمز، صورتی و زرد بر سر گذاشته بود تاکید کرد، هند در حال حرکت به سمت «مدیریت خوب» است.
وی گفت: ما در حال حرکت در مسیر رسیدن به یک جامعه واحد، یک رویای واحد، یک راه حل واحد و یک سرنوشت واحد هستیم.
وی در این سخنان هیچ اشاره‌ای به درگیری‌ها و اعتراضات بیش از یک ماه گذشته در اقلیم کشمیر نکرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.