ریاست جمهوری: پیش‌نویس اصلاح‌شدۀ قانون انتخابات به‌زودی به کابینه ارسال می‌شود

گزارشگر:سه شنبه 26 اسد 1395 - ۲۶ اسد ۱۳۹۵

ریاست جمهوری کشور اعلام کرده است که پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات غرض تصویب به جلسه بعدی کابینه ارسال می‌شود.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته است که هیأت رهبری حکومت وحدت ملی پیش‌نویس اصلاح شده قانون انتخابات را پس از دریافت نظر حقوقی کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در خصوص موقف حقوقی فرمان تقنینی آمادۀ فرستادن به کابینه ساخته است.
mandegar-3در خبرنامه آمده است که گروه کاری حکومت بعد از دریافت نظریات این کمیسیون، طی جلسات متعدد و پی‌هم در دو هفتۀ گذشته، متن مسودۀ این قانون را مورد بررسی تخنیکی و حقوقی قرار داده است.
ریاست جمهوری تأکید کرده است که کمیتۀ تقنین حکومت به رهبری محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، و اعضای گروه کاری، متن پیش‌نویس قانون را بر بنیاد پیشنهادات کمیسیون اصلاحات انتخاباتى، و در روشنایى مشوره ها و نظریات اعضای جامعه مدنى، احزاب سیاسى و نظریات سازمان‌هاى متخصص بین المللى تدوین کرده است.
براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری، در آخرین جلسۀ این گروه کاری که شام یکشنبه در ارگ برگزار شده بود، فیصله گردید که پیش‌نویس این قانون، نهایی شده و برای بحث نهایی و تصویب، به نشست بعدی کابینه راجع شود تا رییس جمهور متن تصویب شده توسط کابینه را توسط فرمان تقنینی توشیح نماید و به این ترتیب روند اصلاحات نظام انتخاباتی سرعت یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.