سومین توربین بندکجی نصب می‌شود

گزارشگر:چهارشنبه 27 اسد 1395 - ۲۶ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3مسوولان شرکت فراهم‌کنندۀ برق افغانستان می‌گویند که سومین توربین بندکجی هلمند تا ۶۰ روز دیگر به کمک مالی ادارۀ توسعه‌یی ایالات متحده امریکا نصب خواهد شد.
به گفتۀ آنان، با نصب این توربین ظرفیت تولید انرژی برق این بند به ۵۱٫۵ میگاوات افزایش خواهد یافت و نزدیک به ۱۹هزار خانوادۀ دیگر در هلمند از انرژی برق مستفید خواهند شد.
قدرت‌الله دلاوری، رییس شرکت فراهم‌کنندۀ برق افغانستان روز سه‌شنبه در نشست خبری‌یی در کابل می‌گوید، در کنار نصب توربین سومی، دو توربین دیگر این بند نیز ترمیم خواهد شد.
به گفتۀ آقای قادری، اگر ناامنی‌ها مانع کار آنان نشود، توربین سومی را در زمان تعیین شده نصب خواهند کرد.
رییس شرکت فراهم‌کنندۀ برق افغانستان در این نشست خبری هم‌چنان از جمع‌آوری پول صرفیۀ برق در شماری از مناطق از سوی طالبان خبر می‌دهد. او می‌گوید که طالبان در مناطق تحت کنترل‌شان بِل صرفیۀ برق ساخته اند و صرفیه‌های برق را از مردم این مناطق جمع‌آوری می‌کنند.
جیرما کریو، رییس پروژه‌های زیربنایی ادارۀ توسعه‌یی ایالات متحدۀ آمریکا می‌گوید، آنان از سال ۲۰۱۳ به این‌سو ۸۰۰میلیون دالر در بخش برق‌رسانی افغانستان هزینه کرده اند و بودجۀ نصب سومین توربین بندکجی را نیز تأمین می‌کنند.
بندکجکی یکی از بندهای آبی بزرگ افغانستان است که ظرفیت ذخیره‌سازی آب آن دو برابر بند سلما است.
وزارت انرژی و آب حدود ۶ هفته قبل اعلام کرده بود که کارهای طرح و دیزاین پروژۀ دوم بندکجی آغاز شده و با عملی‌شدن این پروژه، ظرفیت تولید برق این بند به ۱۵۱ میگاوات خواهد رسید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.