رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی: اصلاحات جدی را در نظام انتخاباتی به وجود می‌آوریم

گزارشگر:سه شنبه 4 حمل 1394 - ۰۳ حمل ۱۳۹۴

شکریه بارکزی رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می‌گوید که فعالیت‌های مقدماتی این کمیسیون آغاز شده است و در چند روز آینده شاهد دستاوردهایی خواهیم بود.
سرانجام، اشرف غنی قبل از سفرش به واشنگتن، فرمان ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را صادر کرد که در رأس این کمیسیون شکریه بارکزی عضو مجلس نمایندگان و شمار دیگری از نهادهای انتخاباتی و فعالان جامعه مدنی، دخیل هستند.
mnandegar-3شکریه بارکزی رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به خبرگزاری جمهور گفت که فعالیت‌های مقدماتی این کمیسیون آغاز شده است و در چند روز آینده شاهد دستاوردهایی خواهیم بود.
بانو بارکزی تاکید کرد، فعالیت‌های کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی، سیاسی نه بلکه بر اساس تعهدات ملی و بین‌المللی، اصلاحات جدی را در نظام انتخاباتی به وجود می‌آورد.
رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی افزود: آنانی که در انتخابات گذشته، اشتباه کرده و افغانستان را به سوی بحران سوق داد، از فیلتر این کمیسیون عبور نخواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد، اصلاحات در هر زمینه‌یی که در گذشته، برای انتخابات افغانستان چالش زا بوده است، قانون رعایت نشده است، کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی روی آن‌ها کار خواهد کرد.
شکریه بارکزی از تمام نهادها خواست که از کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به حیث ابزار برای رسیدن به اهداف سیاسی شان، استفاده نکنند.
در همین حال، شماری از نهادهای انتخاباتی نیز از ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به شدت استقبال کرده اند.
کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی ۹ عضو خواهد داشت و هدف اصلی ایجاد این کمیسیون، آوردن اصلاحات در رهبری کمیسیون‌های انتخاباتی و قوانین انتخابات است. هنوز این کمیسیون کارهای رسمی خود را آغاز نکرده است و باید منتظر بود تا فعالیت‌های کمیسیون نظام انتخاباتی در روند آوردن اصلاحات تاثیر گذار خواهد بود. پرسشی که در آینده نزدیک، پاسخ داده خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.