راه‌اندازی برنامه «کار برای صلح» در ولایت لوگر

گزارشگر:شنبه 30 اسد 1395 - ۲۹ اسد ۱۳۹۵

mandegar-3مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات از راه‌اندازی برنامه کاریابی تحت عنوان «کار برای صلح» در ولایت لوگر خبر داده‌اند.
وزیر احیا و انکشاف دهات، در سفری که صبح روز جمعه ۲۹ اسد در ولایت لوگر داشت، اعلام کرد که به‌زودی برنامه‌ کاریابی این وزات تحت عنوان «کار برای صلح» در این ولایت راه‌اندازی می‌شود.
به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، قرار است که این برنامه در ۲۶۹ قریه ولایت لوگر به راه‌انداخته شود که با اجرای این برنامه، حدود ۲۴ هزار شهروند لوگر، مصروف کار خواهند شد.
نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات افزود که طی این برنامه، از صدها پروژه دیگر به ارزش ۱۷۴ میلیون افغانی نیز در ولایت لوگر حفظ و مراقبت می‌شود.
به گفته آقای درانی، در حال حاضر کار بازسازی ۱۶ کانال آب‌یاری در ولسوالی‌های محمد و پل علم ولایت لوگر جریان دارد که تا ختم این پروژه‌ برای بیش از ۶۰ هزار نفر، زمینه موقت کاری مساعد می‌شود.
در این سفر وزیر احیا و انکشاف دهات، کار ساخت سرک خوشی ــ شهرک مهاجرین ولایت لوگر نیز راه‌اندازی شد. بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی ولایت لوگر، این سرک با طول ۳ کیلومتر و با هزینه‌ی ۲۸ میلیون افغانی، ساخته می‌شود.
نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات در سفر خود به ولایت لوگر گفت: «به‌منظور تقویت اقتصاد زراعتی لوگر و وصل ساختن قریه‌ها و مزرعه‌ها به مارکیت‌ها و مراکز ولسوالی‌ها، در نظر داریم تا چند پروژه سرک‌سازی دیگر را در آینده نزدیک در برخی از ولسوالی‌های ولایت لوگر عملی کنیم. هم چنین در ولایت‌های دیگر نیز کار پروژه‌های مختلف انکشافی ادامه دارد».
به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، در حال حاضر کار بیش از ۳۰۰ پروژه به ارزش ۷۸ میلیون دالر در بخش‌های گوناگون در مرکز و ولسوالی‌های ولایت لوگر ادامه دارد و اکثریت این پروژه‌ها تا آخر سال مالی جاری تکمیل می‌شوند.
بر اساس خبرنامه‌یی که وزارت احیا و انکشاف دهات در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، آقای درانی، ولایت لوگر را در کنار ولایت‌های غزنی، زابل، پکتیکا، دایکندی، فراه، نورستان، غور و میدان وردک از جمله ولایت‌هایی می‌خواند که طی چند سال گذشته نسبت به دیگر ولایت‌ها کمتر پروژه‌های انکشافی تطبیق شده است.
طبق اطلاعات دفتر رسانه‌ای وزارت احیا و انکشاف دهات، در حال حاضر علاوه بر ولایت لوگر، در ۱۵ ولایت دیگر کشور برنامه‌های کاریابی این وزارت در زمینه‌های مختلف، جریان دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.