ترفیـعات ناعـادلانـه در نیــروهــای امنیتــی

گزارشگر:شنبه 30 اسد 1395 - ۲۹ اسد ۱۳۹۵

جنرال امین‌الله امرخیل، فرمانده پولیس غزنی در نامه‌یی که به رسانه‌ها فرستاده است، از ترفیعات و تقرری‌های اخیر در وزارت امور داخله انتقاد کرده و گفته است، این کار براساس روابط تنظیمی و سیاسی و در بدل پرداخت پول صورت می‌گیرد.
ریاست جمهوری در روز ۲۸ اسد، به مناسبت ۹۷مین سالروز استقلال کشور، به وزیران دفاع و داخله رتبۀ سترجنرالی داد و ده‌ها نظامی دیگر در پایتخت mandegar-3و سایر ولایت‌ها نیز مدال گرفتند.
آقای امرخیل می‌گوید، به شمول او کسانی هستند که در ۱۵ سال گذشته روی ترفیع را ندیده اند، اما شماری از افراد در یک سال دو ترفیع جنرالی گرفته‌اند. به گفتۀ او، «بی‌عدالتی‌ها» از چشم افسران بی‌‌واسطه پنهان نیست و هرگز از یادوخاطرۀ آنان نخواهد رفت.
در حالی‌که رهبران حکومت و شخص رییس جمهور غنی بارها بر غیرسیاسی‌سازی نیروهای امنیتی تأکید کرده اند، جنرال امرخیل نوشته است که «وزارت امور داخله، شورای امنیت و ریاست جمهوری نیروهای امنیتی را سیاسی ساخته اند».
حمیدالله نوروز، رییس شورای ولایتی غزنی، جنرال امرخیل را از افسران خوش‌نام در سطح کشور می‌خواند و می‌گوید، وزارت امور داخله در توزیع امکانات و امتیازها از دقت کار نمی‌گیرد.
آقای نوروز از مسؤولان هر سه نهاد امنیتی می‌خواهد که افسران غیروابسته و بی‌طرف را مورد بی‌لطفی قرار ندهند تا به دلسردی و نارضایتی فرماندهان نظامی از دولت افزوده نشود.
خواستیم دیدگاه وزارت امور داخله را در مورد انتقادهای فرمانده پولیس غزنی داشته باشیم، اما نجیب‌الله دانش، معاون سخنگوی این وزارت نخواست در زمینه صحبت کند.
جنرال امرخیل از مخالفان آشتی‌ناپذیر طالبان به شمار می‌رود و همواره از پاکستان به عنوان کشور حامی تروریسم یاد می‌کند. او باری به زیردستانش دستور داده بود که طالبان را در میدان‌های نبرد زنده دستگیر نکنند.
آقای امرخیل سال گذشته زمانی به عنوان فرمانده پولیس غزنی گماشته شد که صدها باشندۀ این ولایت به دلیل نگرانی‌های امنیتی به کابل و شماری از مناطق دیگر پناه برده بودند.
اما حالا شهروندان غزنی به این باور اند که امسال از چندین حملۀ انتحاری و ترور افراد در داخل شهر جلوگیری شده و در کل تهدیدهای امنیتی در مرکز این ولایت کاهش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.